Bridgestone přiveze do Assenu měkčí směs pneumatik

Výrobce pneumatik očekává v Holandsku nízké teploty dráhy.
K sedmému podniku sezony jedou všechny týmy světového seriálu závodů silničních motocyklů na sever do Holandska. Pro dodavatele pneumatik Bridgestone to znamená, že po velmi vysokých teplotách, které panovaly v Katalánsku se opět vrací k měkčím směsím pneumatik pro chladnější prostředí okruhu v Assenu.

Závodní okruh v Assenu je po přestavbě, která jeho délku snížila na současných 4555 metrů, charakteristický svým složením ze dvou odlišných částí. Zejména je to ovlivněno typem použitého asfaltu na původní dráze a novým povrchem z roku 2006. V těchto dvou částech dochází k různému opotřebení pneumatik a stejně tak je jiná jejich úroveň přilnavosti, což se nejvíc projeví, když je dráha mokrá.

Závodní okruh představuje celkem sedmnáct zatáček, což je pro pneumatiky během závodu pořádná porce, s kterou se musí vypořádat. Povaha dráhy v Assenu se střídá mezi rychlými a plynulými zatáčkami s místy intenzivního brždění, kde je zapotřebí dobrá vyváženost a stejně dobrá trakce ve výjezdu ze zatáčky.

V minulém roce byla Velká cena Nizozemí v pořadí devátým podnikem světového šampionátu a vedoucí trojice jezdců v průběžném pořadí přijela do Assenu s rozdílem pětačtyřiceti bodů. Letos je Bridgestone v pozici oficiálního dodavatele pneumatik pro MotoGP a první tři jezdci mají po šesti kolech sezony naprosto stejný počet bodů.

„V Assenu je velmi málo míst k předjíždění pokud nejste odvážní, zvlášť v prvních pomalejších zatáčkách, takže výrazný výsledek v kvalifikaci je tady zásadní,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

„První část okruhu je velmi úzká, pomalá část, po které následuje série devadesátistupňových zatáček, takže stabilita při brždění, krajní přilnavost a životnost pneumatiky je tady klíčová,“ pokračoval Ubukata a závěrem dodal: „Během závodního víkendu tady očekáváme nižší teploty dráhy a přestavěný první sektor má novější asfalt, který je kluzký, takže jsme se rozhodli přivést měkčí směsi naši hladké pneumatiky.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00