Bridgestone přiveze do Austrálie zcela novou zadní pneumatiku

Phillip Island je nejrychlejší okruh a na obutí klade vysoké nároky.
Australská závodní dráha na Phillip Islandu leží na jižním pobřeží Austrálie a je nejrychlejším okruhem v kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů. V minulém roce tam vítěz závodu Casey Stoner zaznamenal rekordní průměrnou rychlost 175,990 km/h.

Přilnavost a životnost bude především u zadních pneumatik Bridgestone hrát na tomto okruhu zvlášť důležitou roli, čehož si jsou u Bridgestone vědomi a proto pro australský podnik vyvinuli zcela novou specifikaci zadní asymetrické pneumatiky. Obě dostupné specifikace mají zcela novou konstrukci a nabízí lepší životnost za vyšších provozních teplot.

„V Austrálii oslavíme padesáté vítězství pneumatik Bridgestone, takže tato Grand Prix bude pro Bridgestone Motorsport důležitou událostí,“ uvedl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsportu. „Je nám ctí, že jsme Oficiálním dodavatelem pneumatik pro MotoGP, ale jsme rovněž velmi hrdí na to, že jsme něčeho takového dosáhli od doby, kdy jsme do tohoto sportu vstoupili v roce 2002. Ve skutečnosti jsme od doby, kdy Tamada získal na našich pneumatikách první vítězství, ušli dlouhou cestu ve velmi krátkém období.“

Dvě nové specifikace pneumatik jsou na bázi tvrdé a zvlášť tvrdé směsi použité již dříve v Německu, ale využívají novou konstrukci pneumatik, aby tím došlo k jejich lepší tepelné odolnosti. Budou použity jen na australském okruhu, protože byly vyvinuty pouze za účelem víkendové Grand Prix.

„Hlavní technickou změnou jsou pro australskou Grand Prix dvě nové specifikace pneumatik, které jsme pro tento podnik vyvinuli,“ řekl Tohru Ubukata, jenž má u Bridgestone na starosti vývoj závodních pneumatik. „Je důležité si všimnout, že se nejedná o nové směsi, ale naši současnou tvrdou a zvlášť tvrdou směs asymetrické pneumatiky s novou konstrukcí výslovně určenou k tomu, aby zlepšila tepelnou odolnost každé pneumatiky.“

„Tyto dvě nové specifikace byly poprvé odzkoušeny během dvoudenního testu po závodu v Katalánsku, ale byla to až německá Grand Prix na okruhu v Sachsenringu, kde padlo rozhodnutí o jejich použití v Austrálii. Někteří naši jezdci po závodu v Německu zaznamenali na zadní pneumatice náznak tepelného poškození, i když jejich výkon a konzistence byla stále dobrá a rovněž byl zaznamenán novy rekord času na kolo, ale okruh na Phillip Islandu je v rámci zahřátí pneumatik ještě mnohem více náročnější.“

„Využili jsme naši předchozí vítěznou zkušenost z Phillip Islandu a pečlivě analyzovali výkon pneumatik ze Sachsenringu a rozhodli se tyto dvě specifikace využít. Když jsme v Katalánsku testovali se všemi týmy, výsledky byly dobré, takže už tehdy padlo rozhodnutí, použít speciální specifikaci v Austrálii. Ve skutečnosti jsme o tom uvažovali již před začátkem sezony, protože víme jak náročný je Phillip Island na pneumatiky a zvlášť na ty zadní.“

„Naopak u předních pneumatik jsme vybrali měkkou a střední směs, protože teploty u předních pneumatik jsou nižší a měkká a střední směs nabízí lepší stabilitu přední části v nájezdu do zatáček, což je rozhodující při tak vysokých rychlostech v zatáčkách.“
10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz