Bridgestone přiveze do Doningtonu měkkou a střední směs

Na opotřebení tam má největší vliv nastavení stroje a styl jízdy.
Stejně jak tomu bylo v minulém roce tak i letos bude pravděpodobně hrát hlavní roli na okruhu v Doningtonu počasí. I když je britské kolo světového šampionátu skoro o měsíc později než loni, povětrnostní podmínky budou stále nepředvídatelné.

Z důvodu předpokládaných chladnějších teplot a povaze dráhy v Doningtonu Bridgestone vybral pro britskou Grand Prix pneumatiky měkké a střední směsi. Připravena je rovněž měkká směs pneumatik do mokra, která byla naposledy použita v Le Mans a Mugellu.

„Donington je poslední v řadě pěti závodů, které jsme jeli v uplynulých sedmi týdnech,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone. „V průběhu tohoto období jsme měli příležitost vidět některé velmi dobré závody a velmi vyrovnané souboje, takže jsem spokojený se způsobem, jakým jsme byli schopni podpořit třídu MotoGP z pozice dodavatele pneumatik.“

Okruh v Donington Parku vyžaduje perfektní nastavení motocyklu a vhodný styl jízdy, protože na hladkém povrchu dráhy se používají měkké směsi pneumatiky a jestliže jezdec pod plynem příliš protáčí kolem, pneumatika se začne zahřívat, což vede k jejímu nadměrnému opotřebení a poklesu úrovně výkonu.

„Donington Park má hladký asfalt a je jedním z těch okruhů, které řadíme k těm kluzkým, protože nevytváří velké množství přilnavosti,“ řekl Tohru Ubukata, který pracuje u Bridgestone v oddělení vývoje závodních pneumatik.

„Většina zatáček je středně pomalých na pravou ruku nehledě na rychlou levotočivou zatáčku od Craner Curves, protože i když je povaha této zatáčky mírně do kopce, umožňuje to zatížit pneumatiky a generovat tak vyšší přilnavost.“

„Pro tuto Velkou cenu jsme vybrali měkkou a střední směs pneumatik, protože kluzká povaha dráhy by jen s obtížemi vytvořila vhodnou teplotu v pneumatice tvrdší směsi. Nicméně, protože je dráha kluzká může u zadního kola docházet k prokluzování pokud nebude motocykl optimálně nastavený nebo když bude jezdec příliš brzy nebo neopatrně akcelerovat.“

„Zatáčka Old Hairpin je také rozhodující pro opotřebení pneumatik, protože je neobvykle plochá od svého vrcholu k výjezdu, když jezdci akcelerují, což způsobí prokluzování kola a zvýší pravděpodobnost opotřebení. Donington je skutečně místem s velkým důrazem na výkon pneumatik, samotného jezdce a technického kompletu,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00