Bridgestone přiveze do Estorilu asymetrickou zadní pneumatiku

Portugalský okruh patří z hlediska pneumatik mezi ty nejnáročnější.
Závodní okruh v portugalském Estorilu je po technické stránce jedním z nejnáročnějších v celém kalendáři závodů mistrovství světa a na pneumatiky Bridgestone klade vysoké nároky. Různorodá povaha této dráhy tak zcela určitě prověří pracovní rozsah letošních pneumatik japonského výrobce.

Vzhledem k tomu, že jezdci v jednom kole projedou celkem čtyřmi levými a devíti pravými zatáčkami, nasadí Bridgestone v Estorilu asymetrickou zadní pneumatiku, aby tak kompenzoval rozdíl teplot na její pravé a levé straně.

Pneumatiky Bridgestone musí během jednoho kola čelit hned několika výzvám. Estoril má dlouhou a rychlou rovinku s intenzivním bržděním do první zatáčky, je tam nevyváženost v počtu levých a pravých zatáček, velmi pomalá šikana a dlouhá poslední zatáčka, kde pneumatiky musí zvládnout zatížení, když jezdec jede vysokou rychlostí v náklonu, aby dokázal co nejrychleji akcelerovat a projet cílovou rovinku maximální rychlostí.

Letošní portugalská Grand Prix je desátým podnikem pořádaným na okruhu v Estorilu a v těchto letech tam byli čtyři různí jezdci, kteří závod vyhráli. Přesto se ani jednou nepodařilo vyhrát jezdci s pneumatikami Bridgestone. V roce 2004 se Makoto Tamada kvalifikoval na pole position, ale skončil druhý, Casey Stoner se v roce 2007 umístil na třetím místě a stejnou pozici na stupních vítězů získal loni Valentino Rossi.

„Ve skutečnosti jsme měli v sezoně dvě přestávky a tato byla mnohem delší než ta první v srpnu, takže věřím, že se už všichni na závodění znovu těší, aby viděli závěr této napínavé sezony,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport.

„Vzhledem k očekávanému návratu Casey Stonera věřím, že budeme stále sledovat vyrovnané mistrovství a napínavé závody, na které jsme zvyklí v prvním roce jednotných pneumatik v MotoGP,“ uvedl závěrem Yamada.

Tohru Ubukata pracuje u japonského výrobce pneumatik Bridgestone v oddělení vývoje a před závodním víkendem v Portugalsku uvedl: „Estoril patří mezi nejnáročnější dráhy v kalendáři šampionátu se směsí pomalých levotočivých zatáček a vysokorychlostních pravých a ve spojení s rovinkami tak otestuje všechny aspekty jezdce, stroje a kompletu pneumatik.“

„Okruh má velmi různorodou povahu během každého kola, ale věřím, že náš širší operační rozsah letošních pneumatik nám dává podstatnou výhodu v této sezoně ve srovnání s těmi předchozími.“

„Povaha dráhy se mění od zatáčky k zatáčce a pneumatiky se také musí v průběhu jednoho kola vyrovnat se změnou povrchu dráhy poté, co v roce 2006 došlo k její částečné obnově,“ pokračoval Ubukata.

„V Estorilu znovu uvidíme některá místa s intenzivním bržděním, jako to do první zatáčky, kde je rozhodující odolnost přední pneumatiky. Použití asymetrických zadních pneumatik je tady velmi důležité a to hlavně proto, aby zajistily odpovídající přilnavost v pomalejších zatáčkách na levou ruku jako například v šikaně, kde pak jezdci intenzivně zrychlují v jejím výjezdu,“ řekl závěrem Ubukata.
11:10 | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz