Bridgestone přiveze do Le Mans asymetrickou zadní pneumatiku

Francouzská Grand Prix bude letos prvním podnikem světového šampionátu, kde výrobce pneumatik Bridgestone nasadí v třídě MotoGP asymetrické zadní pneumatiky a to pouze v případě tvrdší specifikace.

Asymetrická pneumatika pro Le Mans bude jen tvrdší volba hladké zadní pneumatiky s kombinací měkké směsi na levé a střední směsi na pravé straně. Měkčí volba zadních hladkých pneumatik je stejná, jaká byla nasazena v Jerezu a použití měkčí gumy na obou stranách pneumatiky má garantovat výkon za nízkých teplot povrchu dráhy.

Samozřejmě další volbou ve výběru pneumatik je pneumatika do mokra, jejíž použití bylo v Le Mans velmi časté a tak Bridgestone přiveze do Francie měkkou směs pneumatik do mokra. Loni jezdci MotoGP na mokrých pneumatikách odstartovali, ale po výměně v boxech závod dokončili už na hladkých pneumatikách.

„Den závodu byl ve francouzské Grand Prix každoročně ovlivněn deštěm již od roku 2005, takže je možné něco podobného očekávat i letos!“ řekl Hiroshi Yamada. „Nicméně na rozdíl od uplynulé sezony nám letos pršelo jen během prvního testu, začátkem února v Sepangu.“

Ohledně výběru specifikací pneumatik, dále pokračoval Tohru Ubukata z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport. „Le Mans je kluzký okruh, kde jezdíme v době, kdy jsou teploty dráhy velmi nízké, takže je žádaná měkčí směs pneumatik, aby generovala dobrou úroveň přilnavosti.“

„Okruh svým charakterem brzda-plyn může udržet pole jezdců, i když poslední část kola je velmi rychlá a vyžaduje absolutní jistotu a nasazení. Příčné zatížení pneumatik je relativně nízké, ale velmi dobrá stabilita při brždění je u přední pneumatiky rozhodující.“

„Okruh má nesouměrné rozložení zatáček, kde se pravá část pneumatiky využívá mnohem víc než levá. Zvlášť ve výjezdu ze zatáčky číslo devět, takže Le Mans je prvním okruhem, kde letos přivezeme asymetrické zadní pneumatiky a to pouze ve formě střední specifikace. Měkká specifikace zadní hladké pneumatiky pak kombinuje měkkou směs na obou stranách pneumatiky a je stejná, jakou jsme již použili v Jerezu.“

„Počasí v Le Mans bylo v minulosti velmi nestabilní, což má samozřejmě podstatný dopad na nastavení motocyklů a volbu pneumatik,“ pokračoval Ubukata a závěrem dodal: „U pneumatik do mokra zůstávají směsi stejné jak v minulém roce a do Francie opět přivezeme měkkou specifikaci, takže výrobci již pro tuto situaci budou mít přinejmenším data pro nastavení.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00