Bridgestone přiveze do Německa asymetrickou zadní pneumatiku

Bude použita stejná dvojí směs jako naposledy v Barceloně.
Deváté kolo světového šampionátu přivítá na své závodní dráze v Sachsenringu Německo. Tato Grand Prix je rovněž třetím závodem v posledních čtyřech týdnech, což z logistického hlediska pro Bridgestone znamenalo dovést téměř 1800 pneumatik, čtyř různých směsí na správné místo a ve správný čas.

„V minulém roce byl závod v Sachsenringu pro nás úspěšný a jeden z těch, kde velmi dobře fungovaly naše mokré pneumatiky, což nám přineslo první vítězství na tomto okruhu díky Casey Stonerovi a zisk osmi pozic v první desítce,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport.

„Měli jsme trošku problémy o rok dříve, kdy se jelo za suchých podmínek, i když tam tehdy Loris skončil druhý, ale těšíme se na doufám další suchý závod v tomto roce.“

Velká cena Německa je v letošní sezoně teprve druhým podnikem, kde Bridgestone nasadí asymetrickou hladkou zadní pneumatiku. Bude to stejná specifikace, kterou už dříve použili v Barceloně, tedy tvrdá a extra tvrdá směs. Protože se na Sachsenringu jede proti směru hodinových ručiček, bude tentokrát tvrdší levá strana zadní pneumatiky.

Okruh převážně tvoří levé zatáčky a většina jich je dlouhých a relativně rychlých. To znamená, že levá strana pneumatiky je pod větším tlakem než pravá. Z toho důvodu bude pravou stranu pneumatiky tvořit měkčí směs, aby nabídla dobrou úroveň přilnavosti za nižších provozních teplot.

„Charakter dráhy v Sachsenringu v jízdě proti směru hodinových ručiček znamená, že je tam hodně levotočivých zatáček, takže abychom se nejlépe přizpůsobili těmto podmínkám, tak jsme letos podruhé pro tyto potřeby vybrali hladkou asymetrickou zadní pneumatiku,“ řekl Tohru Ubukata, který u Bridgestone pracuje na vývoji závodních pneumatik.

„Viděli jsme, že tvrdá a extra tvrdá směs hladké asymetrické zadní pneumatiky Bridgestone velmi dobře fungovala v podobných podmínkách v Katalánsku, takže jsem přesvědčen o jejich dobrém výkonu i na tomto okruhu.“

„Můžeme tady vidět obrovský rozdíl v počtu levých a pravých zatáček, což znamená, že rozdíl v teplotách levé a pravé strany zadní pneumatiky je významný a daleko větší než tomu bylo v Laguně Seca. To je taky důvodem, proč jsme se rozhodli přivést naše asymetrické zadní pneumatiky,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00