Bridgestone přiveze do Německa asymetrickou zadní pneumatiku

Bude použita stejná dvojí směs jako naposledy v Barceloně.
Deváté kolo světového šampionátu přivítá na své závodní dráze v Sachsenringu Německo. Tato Grand Prix je rovněž třetím závodem v posledních čtyřech týdnech, což z logistického hlediska pro Bridgestone znamenalo dovést téměř 1800 pneumatik, čtyř různých směsí na správné místo a ve správný čas.

„V minulém roce byl závod v Sachsenringu pro nás úspěšný a jeden z těch, kde velmi dobře fungovaly naše mokré pneumatiky, což nám přineslo první vítězství na tomto okruhu díky Casey Stonerovi a zisk osmi pozic v první desítce,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport.

„Měli jsme trošku problémy o rok dříve, kdy se jelo za suchých podmínek, i když tam tehdy Loris skončil druhý, ale těšíme se na doufám další suchý závod v tomto roce.“

Velká cena Německa je v letošní sezoně teprve druhým podnikem, kde Bridgestone nasadí asymetrickou hladkou zadní pneumatiku. Bude to stejná specifikace, kterou už dříve použili v Barceloně, tedy tvrdá a extra tvrdá směs. Protože se na Sachsenringu jede proti směru hodinových ručiček, bude tentokrát tvrdší levá strana zadní pneumatiky.

Okruh převážně tvoří levé zatáčky a většina jich je dlouhých a relativně rychlých. To znamená, že levá strana pneumatiky je pod větším tlakem než pravá. Z toho důvodu bude pravou stranu pneumatiky tvořit měkčí směs, aby nabídla dobrou úroveň přilnavosti za nižších provozních teplot.

„Charakter dráhy v Sachsenringu v jízdě proti směru hodinových ručiček znamená, že je tam hodně levotočivých zatáček, takže abychom se nejlépe přizpůsobili těmto podmínkám, tak jsme letos podruhé pro tyto potřeby vybrali hladkou asymetrickou zadní pneumatiku,“ řekl Tohru Ubukata, který u Bridgestone pracuje na vývoji závodních pneumatik.

„Viděli jsme, že tvrdá a extra tvrdá směs hladké asymetrické zadní pneumatiky Bridgestone velmi dobře fungovala v podobných podmínkách v Katalánsku, takže jsem přesvědčen o jejich dobrém výkonu i na tomto okruhu.“

„Můžeme tady vidět obrovský rozdíl v počtu levých a pravých zatáček, což znamená, že rozdíl v teplotách levé a pravé strany zadní pneumatiky je významný a daleko větší než tomu bylo v Laguně Seca. To je taky důvodem, proč jsme se rozhodli přivést naše asymetrické zadní pneumatiky,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00