Bridgestone přiveze do Valencie asymetrickou zadní pneumatiku

Velkou roli ve výběru směsí sehraje o víkendu počasí.
Poslední podnik sezony mistrovství světa silničních motocyklů je na okruhu ve španělské Valencii o dva týdny později než tomu bylo v roce 2008 a počasí spolu s teplotami okolí a povrchu dráhy budou hrát důležitou roli při výběru směsí pneumatik.

I když okruh Ricardo Torma patří mezi ty kratší v kalendáři mistrovství světa je celková závodní vzdálenost naopak jedna z nejdelších v šampionátu vůbec. Závod je vypsán na třicet kol, jezdci ujedou vzdálenost sto dvaceti kilometrů a pneumatiky se musí vypořádat s celkem čtyři sta dvaceti zatáčkami.

K dispozici budou přední měkké a střední směsi pneumatik Bridgestone a u zadní hladké pneumatiky to budou směsi střední a tvrdé, stejné jaké se naposledy použily v Malajsii, ale s tím rozdílem, že ve Valencii bude znovu použita asymetrická zadní pneumatika, aby vyrovnala nepoměr mezi levými a pravými zatáčkami.

V posledních třech letech zvítězili ve Valencii jezdci Bridgestone ve dvou případech, když s Ducati v roce 2006 zajel fantastický závod Troy Bayliss a v roce 2008 Casey Stoner. Po šestnácti kolech sezony, kdy je v královské kubatuře Bridgestone jediným dodavatelem pneumatik, je celkem pět různých vítězů závodů Grand Prix. Valentino Rossi vyhrál šest závodů a ve čtyřech uspěli Casey Stoner a Jorge Lorenzo. Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso vyhráli po jedné Grand Prix, což bylo jejich vůbec první vítězství na pneumatikách Bridgestone.

„Třebaže si už Valentino Rossi zajistil v Malajsii jeho impozantní devátý mistrovský titul jsem si jistý, že ve Valencii uvidíme další vyrovnaný a napínavý závod,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Španělsko je pro nás velmi důležitým trhem a jsem si jistý, že tam můžeme předvést velmi dobrý výkon všem fanoušků, kteří přijdou na tuto divácky atraktivní událost.“

Tohru Ubukata, který nás po celou sezonu zasvěcuje do tajů výběrů směsí pneumatik k poslednímu závodu ve Valencii uvedl: „Valencie je technicky komplikovaným okruhem, kde se v průběhu kola projede devíti levými a pěti pravými zatáčkami a vyžaduje dobrou stabilitu a nastavení, které počítá s rychlými a precizními změnami směru.“

„I když na tomto okruhu bude teplota nižší než v Malajsii a dráha je pomalejší, je to pro nás stále velká technická výzva. Je to něco co můžeme nazvat velmi živým okruhem, protože délka jednoho kola a počet zatáček znamená, že pneumatiky stále pracují a mají jen minimum času na odpočinek.“

„Okruh s charakterem jízdy proti směru hodinových ručiček navíc znamená, že potřebujeme dobrou odolnost levé strany pneumatiky a optimální výkon zahřátí na pravé, což je také důvodem použití zadních asymetrických pneumatik. Rovněž pomalá a klikatá povaha dráhy znamená, že motocykly jedou stále v náklonu, což klade větší důraz na okraje pneumatik,“ uvedl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz