Bridgestone přiveze novou asymetrickou pneumatiku

Pro víkend ve francouzském Le Mans připravil Bridgestone zcela novou zadní asymetrickou pneumatiku, kterou měli v plánu poprvé nasadit v Japonsku, ale po odkladu termínu v Motegi má premiéru až nyní.
Bridgestone přiveze novou asymetrickou pneumatiku

Jedná se o měkčí variantu zadní hladké asymetrické pneumatiky, která má na své levé straně extra měkkou směs a na pravé měkkou. Je to z toho důvodu, aby nabídla mnohem lepší počáteční přilnavost a výkon v zahřátí, což je důležité při jízdě v chladnějších podmínkách, které se právě tento týden ve Francii očekávají. Rovněž povaha povrchu okruhu je velmi kluzká, takže vyžaduje nasazení měkčí směsi pneumatik, aby generovaly dostatečnou přilnavost.

Od asymetrické zadní pneumatiky se očekává dobrá životnost a stabilita v devíti pravotočivých zatáčkách a dobrý výkon v zahřátí levé strany, kterou jezdci použijí jen čtyřikrát v jednom kole. Le Mans je okruhem, který má charakter ve stylu brzda-plyn, má hodně míst, kde jezdci velmi intenzivně brzdí do zatáček a následně silně akcelerují v jejím výjezdu.

Intenzivní brzdění klade velký důraz na střední část pneumatik, zatímco akcelerace při výjezdu ze zatáček vyžaduje velmi dobrou přilnavost na krajní části pneumatik. I přes nízké teploty a kluzký povrch lze konstatovat, že je francouzský okruh pro pneumatiky nejméně náročný a to je také důvod, proč Bridgestone připravil pro přední a zadní pneumatiky výběr z měkké a střední směsi.

Nepředvídatelným prvkem víkendu v Le Mans je počasí. Loni se sice závodilo na suché dráze, ale v posledních letech byly závody často spojeny s deštěm, takže pro tuto variantu Bridgestone už počtvrté v tomto roce připravil měkkou směs pneumatik do mokra.

O výběru směsí pro závodní víkend ve francouzském Le Mans hovořil Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Le Mans je kluzký okruh, kde se závodí začátkem roku, kdy jsou ještě nízké teploty, takže vyžaduje měkčí směsi pneumatik, které generují požadovanou přilnavost a to je také důvod, proč ve Francii použijeme naši novou měkkou směs asymetrické zadní pneumatiky.“

„Extra měkkou směs jsme vyvinuli koncem minulého roku a použili ji v Portugalsku a ve Valencii, ale během zimy jsme do této pneumatiky zakomponovali směs, která je úplně nová. Je koncipovaná tak, aby se dokázala za chladnějších podmínek rychleji zahřát a nabídla jezdci lepší kontakt v počátečním stádiu jízdy.“

„Okruh má charakter ve stylu brzda-plyn, i když poslední část kola je vysokorychlostní. Příčné zatížení pneumatik je tu relativně nízké, ale rozhodující je dobrá stabilita při brzdění, zejména pak v zatáčce tři a devět, které jsou na konci dvou rovinek. Na okruhu je mnohem více využívaná pravá strana pneumatik, takže to je důvod naši volby asymetrické pneumatiky,“ uvedl Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00