Bridgestone přiveze novou asymetrickou pneumatiku

Pro víkend ve francouzském Le Mans připravil Bridgestone zcela novou zadní asymetrickou pneumatiku, kterou měli v plánu poprvé nasadit v Japonsku, ale po odkladu termínu v Motegi má premiéru až nyní.
Bridgestone přiveze novou asymetrickou pneumatiku

Jedná se o měkčí variantu zadní hladké asymetrické pneumatiky, která má na své levé straně extra měkkou směs a na pravé měkkou. Je to z toho důvodu, aby nabídla mnohem lepší počáteční přilnavost a výkon v zahřátí, což je důležité při jízdě v chladnějších podmínkách, které se právě tento týden ve Francii očekávají. Rovněž povaha povrchu okruhu je velmi kluzká, takže vyžaduje nasazení měkčí směsi pneumatik, aby generovaly dostatečnou přilnavost.

Od asymetrické zadní pneumatiky se očekává dobrá životnost a stabilita v devíti pravotočivých zatáčkách a dobrý výkon v zahřátí levé strany, kterou jezdci použijí jen čtyřikrát v jednom kole. Le Mans je okruhem, který má charakter ve stylu brzda-plyn, má hodně míst, kde jezdci velmi intenzivně brzdí do zatáček a následně silně akcelerují v jejím výjezdu.

Intenzivní brzdění klade velký důraz na střední část pneumatik, zatímco akcelerace při výjezdu ze zatáček vyžaduje velmi dobrou přilnavost na krajní části pneumatik. I přes nízké teploty a kluzký povrch lze konstatovat, že je francouzský okruh pro pneumatiky nejméně náročný a to je také důvod, proč Bridgestone připravil pro přední a zadní pneumatiky výběr z měkké a střední směsi.

Nepředvídatelným prvkem víkendu v Le Mans je počasí. Loni se sice závodilo na suché dráze, ale v posledních letech byly závody často spojeny s deštěm, takže pro tuto variantu Bridgestone už počtvrté v tomto roce připravil měkkou směs pneumatik do mokra.

O výběru směsí pro závodní víkend ve francouzském Le Mans hovořil Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Le Mans je kluzký okruh, kde se závodí začátkem roku, kdy jsou ještě nízké teploty, takže vyžaduje měkčí směsi pneumatik, které generují požadovanou přilnavost a to je také důvod, proč ve Francii použijeme naši novou měkkou směs asymetrické zadní pneumatiky.“

„Extra měkkou směs jsme vyvinuli koncem minulého roku a použili ji v Portugalsku a ve Valencii, ale během zimy jsme do této pneumatiky zakomponovali směs, která je úplně nová. Je koncipovaná tak, aby se dokázala za chladnějších podmínek rychleji zahřát a nabídla jezdci lepší kontakt v počátečním stádiu jízdy.“

„Okruh má charakter ve stylu brzda-plyn, i když poslední část kola je vysokorychlostní. Příčné zatížení pneumatik je tu relativně nízké, ale rozhodující je dobrá stabilita při brzdění, zejména pak v zatáčce tři a devět, které jsou na konci dvou rovinek. Na okruhu je mnohem více využívaná pravá strana pneumatik, takže to je důvod naši volby asymetrické pneumatiky,“ uvedl Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00