Bridgestone přiveze tvrdší směsi pneumatik

Pro japonského výrobce pneumatik Bridgestone je letošní sezona mistrovství světa silničních motocyklů v pořadí druhou, kde působí v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro MotoGP.

Na rozdíl od závodu z roku 2009, kde měli jezdci a týmy na výběr z měkčích a středních směsí, tentokrát Bridgestone přiveze střední a tvrdé směsi zadních hladkých pneumatik. Co se týče předního obutí, tak tam bude směs střední a extra tvrdá.

Předpokladem jsou teploty kolem pětadvaceti stupňů, což velmi dobře zvládne střední směs, která nabídne potřebnou úroveň přilnavosti. Nicméně v Kataru může povrch dráhy pokrýt vrstva jemného, ale ostrého písku a k tomu je zapotřebí nasadit tvrdou směs, která za těchto podmínek nabízí lepší životnost a zamezí drolení.

S výše uvedenými pneumatikami již jezdci královské kubatury mají zkušenosti, protože byly všechny k dispozici v průběhu posledního testu MotoGP, který proběhl právě na okruhu Losail v Kataru. Navíc si v případě předních pneumatik zvolí finální dvojici směsí po prvním tréninku.

Zástupcem vývojového oddělení japonského výrobce Bridgestone je Tohru Ubukata, který před cestou do Perského zálivu uvedl: „Katar je jediným závodem v roce, kdy jedeme v noci a na poušti, což pro nás představuje jedinečné výzvy. Při jízdě v noci pod světly reflektorů je teplota dráhy vůbec nejnižší v roce za suchých podmínek, ale vítr často pokryje celý okruh pouštním pískem, což vytvoří kluzký a velmi drsný povrch dráhy.

„To je pro pneumatiky velmi náročné, zvlášť pro jejich pravou stranu, protože tam musí být dostatečně měkké, aby nabídly přilnavost za nízkých teplot, ale zároveň dostatečně tvrdé, aby odolaly opotřebení a drolení. To vše při ideálním výkonu nutném k tomu, aby zvládly úseky s intenzivním bržděním.“

„Následkem toho jsme pro toto kolo přijali jiný přístup ve výběru směsí pneumatik, kde nyní přicházíme se střední a extra tvrdou směsí u předních hladkých pneumatik. Střední směs nabízí velmi dobrou úroveň přilnavosti v chladných podmínkách, ale jen když je dráha čistá. Pokud se na trať dostane písek, jejich charakter se dramaticky změní, takže k tomu potřebujeme pneumatiku, která je výrazně tvrdší, aby nabídla přiměřenou stálost v průběhu závodu aniž by se drolila.“

„V průběhu testů byl výkon pneumatik dobrý a to byla dráha špinavější než jsme čekali, že bude v době závodu, takže jsem spokojený,“ pokračoval Ubukata. Časy byly přiměřeně rychlé vzhledem k použití tvrdších směsí, kterou využívali téměř všichni jezdci v průběhu testu pro jejich lepší životnost. Dokonce i na trati pokryté pískem někteří jezdci dokončili kompletní délku závodu při dobré konzistenci, takže ohledně výkonu pneumatik v úvodním závodu sezony jsem si jistý.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz