Bridgestone přivezl do Laguny asymetrickou pneumatiku

Pro závod v Laguně Seca letos zvolil japonský výrobce Bridgestone zadní asymetrickou pneumatiku a vyšel tak vstříc požadavkům jezdců z předchozího ročníku.

Asymetrická zadní hladká pneumatika má na levé straně tvrdší směs, pro lepší životnost a stabilitu při vysokých teplotách. Měkčí směs je pak použita na její pravé straně pro lepší schopnost zahřátí, což bude zejména důležité v zatáčkách tři, čtyři a deset.

Laguna Seca je nejkratším okruhem šampionátu s nejdelší rovinkou dlouhou devět set metrů. Jízda ve svislé poloze je jen na velmi krátkou dobu a pneumatiky tak mají minimum času na ochlazení. Mnohé změny v převýšení a hlavně pak jízda v úseku ´Corkscrew´ klade vysoký důraz na seřízení stroje a výkon přední pneumatiky.

„Laguna Seca je sice nejkratším okruhem v kalendáři, ale to neznamená, že jednodušším pro pneumatiky,“ uvedl před americkou GP šéf vývoje pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata. „Corkscrew je skutečně náročná zatáčka s rychlou změnou směru a převýšení, takže odolná přední pneumatika je v tomto případě velmi důležitá.“

„Výkon v pravotočivých zatáčkách je tu rozhodující a to je také prostor, kde jsme pro tento rok připravili zlepšení,“ pokračoval Ubukata. „V minulém roce jsme byli během kvalifikace svědky pádů v zatáčce číslo deset. S jezdci jsme pak dlouze hovořili, naslouchali, co nám říkali a tuto situaci detailně analyzovali.“

„Z toho důvodu jsme pro tento rok vybrali asymetrické zadní pneumatiky, abychom jezdcům nabídli větší jistotu a lepší přilnavost v pravotočivých zatáčkách. Měkká pravá strana má širší pracovní rozsah teplot a lepší schopnost zahřátí, takže ohledně výkonu pneumatik jsem si jistý,“ uvedl závěrem Ubukata.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00