Bridgestone schází v MotoGP konkurence

Minulý týden zahájil v Kataru japonský výrobce pneumatik svou druhou sezonu v motocyklovém šampionátu, kde působí v roli oficiálního dodavatele pneumatik MotoGP.

Kontrakt na tuto pozici japonskému výrobci vyprší koncem roku 2011 a je otázkou, jaký postup zvolí vedení Bridgestone v otázce jejich další budoucnosti v MotoGP. V případě formule 1 je totiž jejich oficiálním stanoviskem tento šampionát opustit po skončení letošní sezony.

Hiroshi Yamada, který má u Bridgestone na starosti vývoj závodních pneumatik plánuje přesvědčit vrcholový management k prodloužení smlouvy alespoň o jeden rok.

Na otázku, proč prodloužení jen o jediný rok, Yamada pro Motorsprint odpověděl: „Zatím jsme se nerozhodli. Finanční situace je stále špatná, ale myslím, že budeme pokračovat. Právě teď se snažím přesvědčit náš vrcholný management, že bychom měli zůstat.“

Rok 2012 je ve znamení návratu litrové kubatury do mistrovství světa silničních motocyklů, což pro japonského výrobce představuje nové výzvy, ale zároveň by uvítal příchod konkurence, protože nyní vlastně není s kým soupeřit.

„Po sportovní stránce to myslím má své opodstatnění, protože faktor pneumatik byl také důležitý. Právě teď je to lepší pro samotné jezdce,“ pokračoval Yamada. „Osobně tento sport vnímám jako konfrontaci, takže tento aspekt tu schází. Užíval jsem si, když jsme poráželi ostatní, zatímco nyní vyhráváme a nikoho přitom neporážíme.“

„Každý, kdo by se chtěl zapojit je pro mě vítaný. Samozřejmě bychom museli dodržet stávající pravidla, protože ty nám umožní udržet výdaje pod kontrolou. Nabídka by musela zůstat beze změny – osmnáct pneumatik pro jezdce na jeden víkend. Stejně tak omezený počet pneumatik pro zimní testování. Návrat k situaci z roku 2008 by nebyl myslitelný.“

Nicméně pokud Bridgestone opravdu odejde z formule 1 mohlo by to znamenat více finančních prostředků vložených japonským výrobcem do motocyklového šampionátu. Hiroshi Yamada si je této možnosti vědom, ale přesto by rád viděl jejich značku v obou top šampionátech.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00