Bridgestone se připravuje na domácí Velkou cenu Japonska

V Motegi nasadí stejné směsi pneumatik, jako naposledy v Kataru.
V druhém podniku světového šampionátu závodů silničních motocyklů, bude Bridgestone dodávat své pneumatiky jezdcům královské kubatury na domácím okruhu Twin Ring Motegi.

Japonskému výrobci pneumatik se na okruhu v Motegi daří a v posledních pěti letech tam pokaždé zvítězil jezdec na pneumatikách jejich značky. Prvním jezdcem, který pro Bridgestone vyhrál v Motegi závod Grand Prix byl v roce 2004 Makoto Tamada. Po něm následovala nadvláda Lorise Capirossiho, který na japonském okruhu zvítězil hned třikrát v řadě.

Nadvládu současného jezdce Suzuki Capirossiho přerušil až v minulém roce Valentino Rossi, který si už tehdy v Motegi zajistil svůj osmý titul světového šampióna a zároveň v jeho prvním roce na pneumatikách japonského výrobce.

„Motegi je pro nás důležitý podnik už jen proto, že je to naše domácí Velká cena, ale rovněž i z toho důvodu, že jsme tam v uplynulých letech mohli vidět některé velmi důležité milníky pro Bridgestone,“ uvedl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport.

„Oba naše mistrovské tituly s Casey Stonerem a Ducati v roce 2007 a Valentinem Rossim a Yamahou v roce minulém byly rozhodnuty na tomto okruhu, což ve mně zanechalo některé nesmazatelné vzpomínky.“

„Samozřejmě se v tomto roce naše zaměření změnilo, takže spíš než tvrdě pracovat na šestém vítězství v řadě, bude nyní našim cílem hrát svůj podíl v co možná nejvyrovnanější soutěži, což je právě to, co my, jezdci, týmy a všichni fanoušci chtějí vidět.“

„Motegi má velmi rozdílné charakteristické rysy než okruh v Losail, takže jsem přesvědčený, že uvidíme velmi dobré závodění,“ uvedl před chystaným závodem v Japonsku Hiroshi Yamada.

Tohru Ubukata, který pracuje v Bridgestone Motorsport na vývoji závodních pneumatik, prozradil svůj pohled na domácí závod v Japonsku, když uvedl: „Motegi je drsným okruhem s vysokou přilnavostí, který na pneumatiky klade vysoký důraz kvůli intenzivnímu brždění a akceleraci.“

„Výsledkem je nutnost pevné konstrukce pneumatik, aby zamezila pneumatice a motocyklu jejich nadměrný pohyb ve všech směrech,“ pokračoval Ubukata. „Znovu jsme pro závodní víkend vybrali měkkou a střední směs hladkých pneumatik, protože chladnější dubnové teploty tam budou vyžadovat optimální výkon v jejich zahřátí.“

„S tím jsme neměli žádný problém v Kataru, kde jsme použili stejné směsi pneumatik. Dokonce s drsnou vrstvou písku a vyššími teplotami, které tam panovaly jsme byli spokojení s jejich životností, takže jsem si jistý, že stejná volba bude ta správná rovněž pro Motegi,“ uvedl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00