Bridgestone se připravuje na domácí Velkou cenu Japonska

V Motegi nasadí stejné směsi pneumatik, jako naposledy v Kataru.
V druhém podniku světového šampionátu závodů silničních motocyklů, bude Bridgestone dodávat své pneumatiky jezdcům královské kubatury na domácím okruhu Twin Ring Motegi.

Japonskému výrobci pneumatik se na okruhu v Motegi daří a v posledních pěti letech tam pokaždé zvítězil jezdec na pneumatikách jejich značky. Prvním jezdcem, který pro Bridgestone vyhrál v Motegi závod Grand Prix byl v roce 2004 Makoto Tamada. Po něm následovala nadvláda Lorise Capirossiho, který na japonském okruhu zvítězil hned třikrát v řadě.

Nadvládu současného jezdce Suzuki Capirossiho přerušil až v minulém roce Valentino Rossi, který si už tehdy v Motegi zajistil svůj osmý titul světového šampióna a zároveň v jeho prvním roce na pneumatikách japonského výrobce.

„Motegi je pro nás důležitý podnik už jen proto, že je to naše domácí Velká cena, ale rovněž i z toho důvodu, že jsme tam v uplynulých letech mohli vidět některé velmi důležité milníky pro Bridgestone,“ uvedl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport.

„Oba naše mistrovské tituly s Casey Stonerem a Ducati v roce 2007 a Valentinem Rossim a Yamahou v roce minulém byly rozhodnuty na tomto okruhu, což ve mně zanechalo některé nesmazatelné vzpomínky.“

„Samozřejmě se v tomto roce naše zaměření změnilo, takže spíš než tvrdě pracovat na šestém vítězství v řadě, bude nyní našim cílem hrát svůj podíl v co možná nejvyrovnanější soutěži, což je právě to, co my, jezdci, týmy a všichni fanoušci chtějí vidět.“

„Motegi má velmi rozdílné charakteristické rysy než okruh v Losail, takže jsem přesvědčený, že uvidíme velmi dobré závodění,“ uvedl před chystaným závodem v Japonsku Hiroshi Yamada.

Tohru Ubukata, který pracuje v Bridgestone Motorsport na vývoji závodních pneumatik, prozradil svůj pohled na domácí závod v Japonsku, když uvedl: „Motegi je drsným okruhem s vysokou přilnavostí, který na pneumatiky klade vysoký důraz kvůli intenzivnímu brždění a akceleraci.“

„Výsledkem je nutnost pevné konstrukce pneumatik, aby zamezila pneumatice a motocyklu jejich nadměrný pohyb ve všech směrech,“ pokračoval Ubukata. „Znovu jsme pro závodní víkend vybrali měkkou a střední směs hladkých pneumatik, protože chladnější dubnové teploty tam budou vyžadovat optimální výkon v jejich zahřátí.“

„S tím jsme neměli žádný problém v Kataru, kde jsme použili stejné směsi pneumatik. Dokonce s drsnou vrstvou písku a vyššími teplotami, které tam panovaly jsme byli spokojení s jejich životností, takže jsem si jistý, že stejná volba bude ta správná rovněž pro Motegi,“ uvedl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00