Bridgestone testoval nové specifikace pro rok 2012

V průběhu testu královské kubatury ve Valencii vyzkoušel japonský výrobce pneumatik Bridgestone svou finální verzi pneumatik určených pro těžší litrové prototypy MotoGP.
Bridgestone testoval nové specifikace pro rok 2012

Na dráze Ricarda Torma už z větší části testovaly jen nové motocykly s motory o objemu 1000ccm a to včetně týmů CRT  - BQR Inmotec, BQR FTR, Team Laglisse a Grellini Team. Testy už probíhaly na pneumatikách pro rok 2012, což bylo pro Bridgestone poprvé, kdy si mohli ověřit zpětnou vazbu u  většiny jezdců.

Nová řada pneumatik byla vyvinuta  s cílem zlepšit jízdní vlastnosti a to zejména jejich výkonem v zahřátí a širším pracovním rozsahem teplot. Podle Bridgestone byl ohlas ze strany jezdců na nové pneumatiky pozitivní. „Tento test byl první příležitostí nabídnout všem jezdcům naši novou specifikaci pneumatik pro rok 2012 a to bylo pro nás velmi důležité,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

„V průběhu dvou dnů testování nové éry 1000ccm motocyklů používal naši specifikaci pneumatik 2012 každý jezdec včetně pěti nových CRT motocyklů,“ pokračoval Ubukata. „Pneumatiky, které jsme nyní dodali budeme používat v příští sezoně, ale tento test byl především první oficiální zkouškou pro litrové prototypy, což byla první fáze získávání zkušeností. My samozřejmě ve vývoji nepolevíme, budeme v každém dalším testu bedlivě studovat jejich charakteristické rysy a pokračovat ve vývoji pneumatik v průběhu sezony.“

„Tyto nové pneumatiky jsme začali vyvíjet právě před rokem, po skončení testu ve Valencii a využili každý test během sezony k tomu, abychom pokračovali ve vývojovém procesu,“ uvedl Ubukata. „Specificky jsou naše cíle zaměřeny na zlepšení přilnavosti, výkonu v zahřátí a širším rozsahu pracovních teplot. Na základě dat, které jsme tu za tyto dva dny získali jsem přesvědčený, že jsme těchto cílů dosáhli, odezva ze strany jezdců byla pozitivní, takže ohledně výkonu pneumatik v příštím roce nepochybuji. Rovněž jsem velmi rád za kladnou odezvu od týmů CRT.“

10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00