Bridgestone testoval nové specifikace pro rok 2012

V průběhu testu královské kubatury ve Valencii vyzkoušel japonský výrobce pneumatik Bridgestone svou finální verzi pneumatik určených pro těžší litrové prototypy MotoGP.
Bridgestone testoval nové specifikace pro rok 2012

Na dráze Ricarda Torma už z větší části testovaly jen nové motocykly s motory o objemu 1000ccm a to včetně týmů CRT  - BQR Inmotec, BQR FTR, Team Laglisse a Grellini Team. Testy už probíhaly na pneumatikách pro rok 2012, což bylo pro Bridgestone poprvé, kdy si mohli ověřit zpětnou vazbu u  většiny jezdců.

Nová řada pneumatik byla vyvinuta  s cílem zlepšit jízdní vlastnosti a to zejména jejich výkonem v zahřátí a širším pracovním rozsahem teplot. Podle Bridgestone byl ohlas ze strany jezdců na nové pneumatiky pozitivní. „Tento test byl první příležitostí nabídnout všem jezdcům naši novou specifikaci pneumatik pro rok 2012 a to bylo pro nás velmi důležité,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

„V průběhu dvou dnů testování nové éry 1000ccm motocyklů používal naši specifikaci pneumatik 2012 každý jezdec včetně pěti nových CRT motocyklů,“ pokračoval Ubukata. „Pneumatiky, které jsme nyní dodali budeme používat v příští sezoně, ale tento test byl především první oficiální zkouškou pro litrové prototypy, což byla první fáze získávání zkušeností. My samozřejmě ve vývoji nepolevíme, budeme v každém dalším testu bedlivě studovat jejich charakteristické rysy a pokračovat ve vývoji pneumatik v průběhu sezony.“

„Tyto nové pneumatiky jsme začali vyvíjet právě před rokem, po skončení testu ve Valencii a využili každý test během sezony k tomu, abychom pokračovali ve vývojovém procesu,“ uvedl Ubukata. „Specificky jsou naše cíle zaměřeny na zlepšení přilnavosti, výkonu v zahřátí a širším rozsahu pracovních teplot. Na základě dat, které jsme tu za tyto dva dny získali jsem přesvědčený, že jsme těchto cílů dosáhli, odezva ze strany jezdců byla pozitivní, takže ohledně výkonu pneumatik v příštím roce nepochybuji. Rovněž jsem velmi rád za kladnou odezvu od týmů CRT.“

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00