Jezdci byli díky tomu na studené dráze výrazně rychlejší.
Po skončení posledního podniku šampionátu ve Valencii, následoval na stejné dráze okruhu Ricardo Torma třídenní test, kde jezdci a jejich týmu odstartovali přípravu na nový ročník mistrovství světa silničních motocyklů 2010.
Na dráze jsme mimo známých jmen jezdců královské kubatury mohli poprvé uvidět čtyři nováčky, kteří přišli z čtvrtlitrové kubatury - Álvara Bautistu, Héctora Barberu, Marca Simoncelliho a Hiroshi Aoyamu. Mezi nováčky také samozřejmě patří Ben Spies, ale ten už nějakou tu zkušenost se závoděním v MotoGP má.
Pro všechny jmenované tak třídenní test ve Valencii představoval především jejich první kontakt s novým 800ccm závodním prototypem, ale rovněž měli poprvé možnost si vyzkoušet pneumatiky japonského výrobce Bridgestone. Ten také pro všechny přivezl k vyzkoušení zcela novou specifikaci pneumatiky pro rok 2010.
Jedná se o novou asymetrickou pneumatiku, jenž od příští sezony nahradí letošní model zadní hladké asymetrické pneumatiky, kterou Bridgestone s velmi dobrým výsledkem nasadil v hned několika závodech světového šampionátu, včetně toho posledního ve Valencii.
V posledních dvou dnech jezdci používali jen tuto novou specifikaci asymetrické zadní pneumatiky a jejich časy byly s časy závodního víkendu nesrovnatelně lepší. První čtyři jezdci absolvovali test s časem lepším než je rekord času na kolo a navíc Casey Stoner sice za slabšího větru, ale na studenější dráze překonal svůj sobotní čas na pole position o tři desetiny sekundy.
„Naše nová specifikace střední směsi asymetrické zadní pneumatiky je založena na nové gumě, kterou jsme testovali již začátkem zimní přípravy v Kataru a Jerezu,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Našim záměrem bylo u této nové zadní pneumatiky dosáhnout širšího pracovního rozsahu a vyšší konzistence.“
„Musím říct, že výsledky jsou dle očekávání úspěšné. Novou pneumatiku během testu vyzkoušeli všichni jezdci a již první výsledky nabídly slibné časy na kolo a rovněž odezva od jezdců je pozitivní.“
„V průběhu testování byly teploty celkově nižší než během závodního víkendu Velké ceny, takže to byla velká výzva pro pneumatiky, aby dosáhly optimální pracovní teploty, ale i v těchto náročných podmínkách naše nová specifikace fungovala dobře, takže ohledně výkonu nové pneumatiky jsem si v příštím roce jistý,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.
Nejlepší časy dosažené v třídenním testu ve Valencii:
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
- |
1. |
|
Casey Stoner |
Ducati Team |
1:31.900 |
- |
Středa |
2. |
|
Jorge Lorenzo |
Fiat Yamaha Team |
1:31.939 |
+ 0.039 |
Úterý |
3. |
|
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
1:31.944 |
+ 0.044 |
Středa |
4. |
|
Valentino Rossi |
Fiat Yamaha Team |
1:32.528 |
+ 0.628 |
Úterý |
5. |
|
Nicky Hayden |
Ducati Team |
1:32.805 |
+ 0.905 |
Středa |
6. |
|
Andrea Dovizioso |
Repsol Honda Team |
1:32.825 |
+ 0.925 |
Středa |
7. |
|
Marco Melandri |
San Carlo Honda Gresini |
1:32.936 |
+ 1.036 |
Středa |
8. |
|
Ben Spies |
Monster Yamaha Tech3 |
1:32.942 |
+ 1.042 |
Úterý |
9. |
|
Mika Kallio |
Pramac Racing |
1:32.988 |
+ 1.088 |
Středa |
10. |
|
Randy de Puniet |
LCR Honda MotoGP |
1:33.111 |
+ 1.211 |
Úterý |
11. |
|
Loris Capirossi |
Rizla Suzuki MotoGP |
1:33.211 |
+ 1.311 |
Úterý |
12. |
|
Aleix Espargaro |
Pramac Racing |
1:33.275 |
+ 1.375 |
Středa |
13. |
|
Hector Barbera |
Aspar Team |
1:33.787 |
+ 1.887 |
Středa |
14. |
|
Marco Simoncelli |
San Carlo Honda Gresini |
1:33.856 |
+ 1.956 |
Středa |
15. |
|
Colin Edwards |
Monster Yamaha Tech3 |
1:33.929 |
+ 2.029 |
Pondělí |
16. |
|
Alvaro Bautista |
Rizla Suzuki MotoGP |
1:34.163 |
+ 2.263 |
Středa |
17. |
|
Hiroshi Aoyama |
Interwetten Honda MotoGP |
1:34.821 |
+ 2.921 |
Středa |
pozn. Yamaha testovala pouze dva dny - pondělí a úterý. Colin Edwards v pondělí onemocněl a dále již netestoval.