Bridgestone testoval novou asymetrickou pneumatiku

Jezdci byli díky tomu na studené dráze výrazně rychlejší.

Po skončení posledního podniku šampionátu ve Valencii, následoval na stejné dráze okruhu Ricardo Torma třídenní test, kde jezdci a jejich týmu odstartovali přípravu na nový ročník mistrovství světa silničních motocyklů 2010.

Na dráze jsme mimo známých jmen jezdců královské kubatury mohli poprvé uvidět čtyři nováčky, kteří přišli z čtvrtlitrové kubatury - Álvara Bautistu, Héctora Barberu, Marca Simoncelliho a Hiroshi Aoyamu. Mezi nováčky také samozřejmě patří Ben Spies, ale ten už nějakou tu zkušenost se závoděním v MotoGP má.

Pro všechny jmenované tak třídenní test ve Valencii představoval především jejich první kontakt s novým 800ccm závodním prototypem, ale rovněž měli poprvé možnost si vyzkoušet pneumatiky japonského výrobce Bridgestone. Ten také pro všechny přivezl k vyzkoušení zcela novou specifikaci pneumatiky pro rok 2010.

Jedná se o novou asymetrickou pneumatiku, jenž od příští sezony nahradí letošní model zadní hladké asymetrické pneumatiky, kterou Bridgestone s velmi dobrým výsledkem nasadil v hned několika závodech světového šampionátu, včetně toho posledního ve Valencii.

V posledních dvou dnech jezdci používali jen tuto novou specifikaci asymetrické zadní pneumatiky a jejich časy byly s časy závodního víkendu nesrovnatelně lepší. První čtyři jezdci absolvovali test s časem lepším než je rekord času na kolo a navíc Casey Stoner sice za slabšího větru, ale na studenější dráze překonal svůj sobotní čas na pole position o tři desetiny sekundy.

„Naše nová specifikace střední směsi asymetrické zadní pneumatiky je založena na nové gumě, kterou jsme testovali již začátkem zimní přípravy v Kataru a Jerezu,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Našim záměrem bylo u této nové zadní pneumatiky dosáhnout širšího pracovního rozsahu a vyšší konzistence.“

„Musím říct, že výsledky jsou dle očekávání úspěšné. Novou pneumatiku během testu vyzkoušeli všichni jezdci a již první výsledky nabídly slibné časy na kolo a rovněž odezva od jezdců je pozitivní.“

„V průběhu testování byly teploty celkově nižší než během závodního víkendu Velké ceny, takže to byla velká výzva pro pneumatiky, aby dosáhly optimální pracovní teploty, ale i v těchto náročných podmínkách naše nová specifikace fungovala dobře, takže ohledně výkonu nové pneumatiky jsem si v příštím roce jistý,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.

Nejlepší časy dosažené v třídenním testu ve Valencii:

P.   Jezdec Tým Čas Ztráta -
1. Klepněte pro větší obrázek Casey Stoner Ducati Team 1:31.900 - Středa
2. Klepněte pro větší obrázek Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 1:31.939 + 0.039 Úterý
3. Klepněte pro větší obrázek Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:31.944 + 0.044 Středa
4. Klepněte pro větší obrázek Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 1:32.528 + 0.628 Úterý
5. Klepněte pro větší obrázek Nicky Hayden Ducati Team 1:32.805 + 0.905 Středa
6. Klepněte pro větší obrázek Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 1:32.825 + 0.925 Středa
7. Klepněte pro větší obrázek Marco Melandri San Carlo Honda Gresini 1:32.936 + 1.036 Středa
8. Klepněte pro větší obrázek Ben Spies Monster Yamaha Tech3 1:32.942 + 1.042 Úterý
9. Klepněte pro větší obrázek Mika Kallio Pramac Racing 1:32.988 + 1.088 Středa
10. Klepněte pro větší obrázek Randy de Puniet LCR Honda MotoGP 1:33.111 + 1.211 Úterý
11. Klepněte pro větší obrázek Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 1:33.211 + 1.311 Úterý
12. Klepněte pro větší obrázek Aleix Espargaro Pramac Racing 1:33.275 + 1.375 Středa
13. Klepněte pro větší obrázek Hector Barbera Aspar Team 1:33.787 + 1.887 Středa
14. Klepněte pro větší obrázek Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 1:33.856 + 1.956 Středa
15. Klepněte pro větší obrázek Colin Edwards Monster Yamaha Tech3 1:33.929 + 2.029 Pondělí
16. Klepněte pro větší obrázek Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 1:34.163 + 2.263 Středa
17. Klepněte pro větší obrázek Hiroshi Aoyama Interwetten Honda MotoGP 1:34.821 + 2.921 Středa

pozn. Yamaha testovala pouze dva dny - pondělí a úterý. Colin Edwards v pondělí onemocněl a dále již netestoval.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00