V průběhu druhého testu královské kubatury, musely pneumatiky Bridgestone zvládat extrémně vysoké teploty povrchu dráhy v Sepangu, které se tentokrát pohybovaly až kolem hranice šedesáti stupňů Celsia.
Proto jezdci všechny své rychlé časy nastavili už v dopoledním bloku, když ještě nebyl povrch dráhy tolik rozpálený. Třetí, tedy závěrečný den byl celkově nejrychlejší. Casey Stoner spolu s Danim Pedrosou nastavili na pěti a půl kilometrovém okruhu časy pod dvě minuty a v celkovém hodnocení první tři jezdci zajeli kolo rychleji než je platný rekord Valentina Rossiho z roku 2009.
Pro zmiňované nejrychlejší časy na kolo zvolili jezdci tvrdou směs u přední pneumatiky, které měla za úkol zlepšit stabilitu na brzdách, zejména v tak horkém prostředí vysokorychlostního okruhu. V případě zadní pneumatiky se jednalo o měkkou směs, aby bylo dosaženo maximální úrovně přilnavosti. Někteří jezdci, jako například Valentino Rossi, ale preferovali měkčí směs u přední pneumatiky.
Japonský výrobce Bridgestone v Sepangu také využil příležitosti a každému z jezdců nabídl k vyzkoušení po jedné přední a zadní pneumatice z jejich nové vývojové řady.
„S výkonem pneumatik jsem v tomto testu velmi spokojený, protože teploty povrchu dráhy byly velmi vysoké a hlavně kvůli vývoji motocyklů během zimy, byly časy na kolo neuvěřitelně rychlé,“ řekl Hirohide Hamashima z Bridgestone Motorsport. „Z tohoto testu jsme získali velké množství dat a dokázali potvrdit výkon specifikací pro rok 2011, takže s tím jsem určitě spokojen.“
„Několik jezdců tu dokončilo simulaci závodu. Životnost a konzistence pneumatik byla dostatečná i za tak teplotně náročných podmínek, takže mám velkou důvěru ve výkon pneumatik určených pro letošní ročník,“ řekl závěre Hamashima, jenž také týmům poděkoval za spolupráci při testu jejich nové vývojové pneumatiky.
Nejlepší časy druhého testu MotoGP v Sepangu:
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Kdy |
Ztráta |
1 |
Casey Stoner |
Repsol Honda Team |
1´59.665 |
čtvrtek |
|
2 |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
1´59.803 |
čtvrtek |
+0.138 |
3 |
Marco Simoncelli |
San Carlo Honda Gresini |
2´00.163 |
čtvrtek |
+0.498 |
4 |
Andrea Dovizioso |
Repsol Honda Team |
2´00.531 |
středa |
+0.866 |
5 |
Ben Spies |
Yamaha Factory Racing |
2´00.678 |
čtvrtek |
+1.013 |
6 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory Racing |
2´00.931 |
středa |
+1.266 |
7 |
Colin Edwards |
Monster Yamaha Tech3 |
2´00.966 |
čtvrtek |
+1.301 |
8 |
Alvaro Bautista |
Rizla Suzuki MotoGP |
2´01.194 |
čtvrtek |
+1.529 |
9 |
Hiroshi Aoyama |
San Carlo Honda Gresini |
2´01.328 |
čtvrtek |
+1.663 |
10 |
Hector Barbera |
MAPFRE Aspar Team |
2´01.346 |
čtvrtek |
+1.681 |
11 |
Valentino Rossi |
Ducati Team |
2´01.469 |
čtvrtek |
+1.804 |
12 |
Nicky Hayden |
Ducati Team |
2´01.469 |
čtvrtek |
+1.804 |
13 |
Loris Capirossi |
Pramac Racing Team |
2´01.493 |
čtvrtek |
+1.828 |
14 |
Cal Crutchlow |
Monster Yamaha Tech3 |
2´02.034 |
čtvrtek |
+2.369 |
15 |
Randy de Puniet |
Pramac Racing Team |
2´02.155 |
čtvrtek |
+2.490 |
16 |
Toni Elias |
LCR Honda MotoGP |
2´02.410 |
čtvrtek |
+2.745 |
17 |
Karel Abraham |
Cardion AB Motoracing |
2´02.506 |
čtvrtek |
+2.841 |