Bridgestone úspěšně zvládl extrémní horko Malajsie

V průběhu druhého testu královské kubatury, musely pneumatiky Bridgestone zvládat extrémně vysoké teploty povrchu dráhy v Sepangu, které se tentokrát pohybovaly až kolem hranice šedesáti stupňů Celsia.
Bridgestone úspěšně zvládl extrémní horko Malajsie

Proto jezdci všechny své rychlé časy nastavili už v dopoledním bloku, když ještě nebyl povrch dráhy tolik rozpálený. Třetí, tedy závěrečný den byl celkově nejrychlejší. Casey Stoner spolu s Danim Pedrosou nastavili na pěti a půl kilometrovém okruhu časy pod dvě minuty a v celkovém hodnocení první tři jezdci zajeli kolo rychleji než je platný rekord Valentina Rossiho z roku 2009.

Pro zmiňované nejrychlejší časy na kolo zvolili jezdci tvrdou směs u přední pneumatiky, které měla za úkol zlepšit stabilitu na brzdách, zejména v tak horkém prostředí vysokorychlostního okruhu. V případě zadní pneumatiky se jednalo o měkkou směs, aby bylo dosaženo maximální úrovně přilnavosti. Někteří jezdci, jako například Valentino Rossi, ale preferovali měkčí směs u přední pneumatiky.

Japonský výrobce Bridgestone v Sepangu také využil příležitosti a každému z jezdců nabídl k vyzkoušení po jedné přední a zadní pneumatice z jejich nové vývojové řady.

„S výkonem pneumatik jsem v tomto testu velmi spokojený, protože teploty povrchu dráhy byly velmi vysoké a hlavně kvůli vývoji motocyklů během zimy, byly časy na kolo neuvěřitelně rychlé,“ řekl Hirohide Hamashima z Bridgestone Motorsport. „Z tohoto testu jsme získali velké množství dat a dokázali potvrdit výkon specifikací pro rok 2011, takže s tím jsem určitě spokojen.“

„Několik jezdců tu dokončilo simulaci závodu. Životnost a konzistence pneumatik byla dostatečná i za tak teplotně náročných podmínek, takže mám velkou důvěru ve výkon pneumatik určených pro letošní ročník,“ řekl závěre Hamashima, jenž také týmům poděkoval za spolupráci při testu jejich nové vývojové pneumatiky.

Nejlepší časy druhého testu MotoGP v Sepangu:

P. Jezdec Tým Čas Kdy Ztráta
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 1´59.665 čtvrtek
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1´59.803 čtvrtek +0.138
3 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2´00.163 čtvrtek +0.498
4 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2´00.531 středa +0.866
5 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2´00.678 čtvrtek +1.013
6 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2´00.931 středa +1.266
7 Colin Edwards Monster Yamaha Tech3 2´00.966 čtvrtek +1.301
8 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2´01.194 čtvrtek +1.529
9 Hiroshi Aoyama San Carlo Honda Gresini 2´01.328 čtvrtek +1.663
10 Hector Barbera MAPFRE Aspar Team 2´01.346 čtvrtek +1.681
11 Valentino Rossi Ducati Team 2´01.469 čtvrtek +1.804
12 Nicky Hayden Ducati Team 2´01.469 čtvrtek +1.804
13 Loris Capirossi Pramac Racing Team 2´01.493 čtvrtek +1.828
14 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech3 2´02.034 čtvrtek +2.369
15 Randy de Puniet Pramac Racing Team 2´02.155 čtvrtek +2.490
16 Toni Elias LCR Honda MotoGP 2´02.410 čtvrtek +2.745
17 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 2´02.506 čtvrtek +2.841
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00