Bridgestone v Barceloně nasadí asymetrickou zadní pneumatiku

Velká cena Katalánska je z hlediska pneumatik pro Bridgestone jedním z nejnáročnějších Grand Prix a z toho důvodu japonský výrobce do Barcelony přiveze kombinaci směsí tvrdé, extra tvrdé a měkké.

Charakter okruhu je převážně pravotočivý a zatáčky na pravou ruku jsou rychlé a dlouhé. Jezdci v těchto úsecích jedou při vysoké rychlosti v náklonu a na výjezdu se snaží co nejdříve akcelerovat, což klade důraz na pravou stranu zadní pneumatiky a samozřejmě zvyšuje její teplotu.

Opačně je tomu v případě levé strany pneumatiky. Okruh má levých zatáček daleko méně a jsou také pomalejší, což znamená, že během jednoho kola musí levá strana nabídnout potřebnou přilnavost za nižších teplot. Aby se zadní pneumatika vypořádala s takto nesouměrným rozložením zatížení, přivezl Bridgestone již počtvrté v této sezoně asymetrickou pneumatiku. Loni byla právě Barcelona prvním závodem, kde japonský výrobce tento typ obutí nasadil.

Asymetrická zadní pneumatika je pro závod v Katalánsku kombinací směsí tvrdé a extra tvrdé na pravé straně, v závislosti na volbě směsi pro delší životnost a lepší konzistenci za vysokých teplot povrchu dráhy a měkké směsi na její levé straně. Jezdci tak můžou v průběhu jednoho kola využít stejné úrovně přilnavosti navzdory teplotám a zatížení, které jsou na každé straně odlišné.

Při posledním závodu na okruhu Montmeló v Barceloně dosáhla teplota povrchu dráhy dvaapadesáti stupňů a všichni jezdci si vybrali tvrdou směs u přední a extra tvrdou u zadní pneumatiky.

„Katalánsko je plynulý, ale vysokorychlostní okruh, který generuje vyšší teplotu v pravé části pneumatiky než na její levé straně kvůli jeho pravotočivému charakteru,“ řekl Tohru Ubukata z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport. „Jeho povrch je poměrně kluzký, ale zatížení pneumatik je tam velmi vysoké, což znamená, že u zadních pneumatik máme vysoké teploty na jejich pravé straně.“

„Je tam osm pravých zatáček, které jsou většinou dlouhé a rychlé. Naproti tomu je pět levotočivých, které jsou mnohem pomalejší, takže je tam výrazný nepoměr mezi teplotou pneumatik na jejich levé a pravé straně. Proto jsme znovu vybrali naši asymetrickou zadní pneumatiku, abychom tuto situaci dokázali zvládnout,“ řekl závěrem Ubukata.

Doporučujeme

Články odjinud