Bridgestone v Katalánsku nabídnul velmi dobrou úroveň přilnavosti

Tohru Ubukata je spokojen s výkonem zadní asymetrické pneumatiky.
Závod katalánské Grand Prix probíhal za nejvyšších teplot, které byly na závodním okruhu v letošní sezoně zaznamenány a to je velká zátěž jak pro jezdce a jejich motocykly, tak pro samotné pneumatiky. Závěrečný boj o první místo mezi dvojicí jezdců Fiat Yamahy znamenal ten největší test hladkých pneumatik Bridgestone na jejich životnost a konzistenci.

V závodu, který byl vypsán na pětadvacet kol všichni jezdci zajeli své nejrychlejší časy do pátého kola, ale Valentino Rossi a Jorge Lorenzo dokázali v každém kole nastavovat velmi vyrovnané časy až do průjezdu cílovou čarou.

V době kdy vrcholila bitva mezi jezdci Fiat Yamahy byla teplota dráhy už šestapadesát stupňů Celsia, ale úroveň přilnavosti tvrdé směsi přední a extra tvrdé směsi zadní asymetrické verze pneumatiky byla stále vysoká, což dokázal využít v poslední zatáčce Valentino Rossi, když do té doby vedoucího Jorge Lorenza s využitím maxima z přilnavosti zadní pneumatiky dokázal předjet a v závodu zvítězit.

Na několik otázek ohledně výkonu pneumatik v náročných podmínkách katalánské Grand Prix odpověděl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport, který u japonského výrobce pracuje na vývoji závodních pneumatik.

Jak zvládaly hladké pneumatiky Bridgestone velmi vysoké teploty povrchu dráhy během závodního víkendu?
Tohru Ubukata: „Podmínky na dráze byly tento víkend jedny z nejobtížnějších, které můžeme v této sezoně očekávat, takže to byla velmi náročná výzva pro naše hladké pneumatiky Bridgestone, které fungovaly dobře. Pneumatiky jsou normálně chlazeny proudem vzduchu v průběhu celého kola a to zejména na rovinkách, kde není takový tlak na krajní části, ale pokud je tak vysoká teplota, jaká byla v průběhu uplynulého víkendu, vše je mnohem těžší.“

„Nejen, že vyšší teplota dráhy zvýší teplotu samotné pneumatiky, ale horký vzduch je méně výkonný v chlazení mezi zatáčkami a tak během jednoho kola pracujete s mnohem vyššími provozními teplotami. Nicméně jsem velmi spokojený s životností a konzistencí našich hladkých pneumatik během víkendu. Viděli jsme, že Valentino a Jorge dokázali produkovat velmi vyrovnané časy na kolo během celého velmi těsného závodu až do průjezdu cílem.“

„Také jsme mohli vidět, že jen se čtyřmi hladkými směsmi můžou naše pneumatiky velmi dobře fungovat s teplotami dráhy v rozsahu dvaceti stupňů z Le Mans do šestapadesáti stupňů tady. Jsem velmi spokojený, protože to ukazuje na širší pracovní rozsah našich pneumatik v sezoně, kdy jsme Oficiálním dodavatelem pneumatik.“

Pro zadní asymetrické pneumatiky Bridgestone byl závod v Katalánsku premiérou. Jak se s náročnými podmínkami vypořádaly?
TU: „Jsem potěšen konzistencí a výkonem našich zadních asymetrických pneumatik během uplynulého víkendu. Obě směsi jak tvrdé tak extra tvrdé byly během víkendu používány u zadních hladkých pneumatik, i když to byla právě extra tvrdá směs, kterou si všichni jezdci vybrali pro závod z důvodu její vyšší životnost pro všech pětadvaceti kol za tak vysokých teplot vzduchu a povrchu dráhy.“

„Asymetrické pneumatiky jsou na tomto okruhu zvlášť důležité, protože pravá strana zadních pneumatik je namáhána mnohem tvrději než levá. Nejvíce je to kvůli dvěma pravotočivým zatáčkám, které jezdci projíždějí pod plynem. Tato skutečnost podstatně zvýší teplotu gumy a tak směsi použité na pravé straně pneumatik musí být tvrdší. Měkčí směs na levé straně pneumatiky je nutná k tomu, aby jezdi nabídla optimální přilnavost při nižších provozních teplotách v průjezdu levotočivými zatáčkami. Přilnavost mezi levotočivými a pravotočivými zatáčkami byla pro jezdce během jednoho kola konzistentní a tak můžeme konstatovat, že hladké asymetrický zadní pneumatiky pracovaly v Katalánsku dobře.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Malajsie, Sepang
Pátek 27. října
Moto3 1. trénink   03:00–03:40
MotoGP 1. trénink   03:55–04:40
Moto2 1. trénink   04:55–05:40
Moto3 2. trénink   07:10–07:50
MotoGP 2. trénink   08:05–08:50
Moto2 2. trénink   09:05–09:50
Sobota 28. října
Moto3 3. trénink   03:00–03:40
MotoGP 3. trénink   03:55–04:40
Moto2 3. trénink   04:55–05:40
Moto 3 kvalifikace   06:35–07:15
MotoGP 4. trénink   07:30–08:00
MotoGP 1. kvalifikace   08:10–08:25
MotoGP 2. kvalifikace   08:35–08:50
Moto2 kvalifikace   09:05–09:50
Neděle 29. října    
Moto3 warm up   02:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   05:00
Moto2 závod   06:20
MotoGP závod   08:00