Bridgestone v Malajsii vyzkoušel nové pneumatiky

Na okruhu v Sepangu japonský Bridgestone vyzkoušel dvě specifikace hladkých pneumatik pro testovací a vývojové účely, jednu hladkou zadní pneumatiku střední směsi a vývojovou specifikaci přední pneumatiky.

Střední směs hladké zadní pneumatiky v letošní sezoně nahradí verzi používanou v uplynulé sezoně a pro všechny jezdce znamenala zlepšení jejich časů na kolo. Pouze Marco Melandri a Marco Simoncelli ze San Carlo Honda Gresini si novou pneumatiku nevyzkoušeli, protože hned v úvodu pátečního testu spadli.

Tvrdá směs přední pneumatiky, byla naopak experimentální částí testu a měla určit budoucí směr pro vývojové oddělení Bridgestone. Díky jezdcům, kteří tyto pneumatiky na pěti a půl kilometrové dráze vyzkoušeli získal Bridgestone neocenitelné množství dat, které teď míří zpátky do Japonska k podrobné analýze.

„Tento test byl pro nás velmi cenný, protože jsme dokázali zařadit a získat dobro odezvu od dvou zcela nových specifikací pneumatik,“ řekl po testu v Malajsii Tohru Ubukata, který u Bridgestone Motorsport pracuje v oddělení vývoje pneumatik. „Zvlášť test přední pneumatiky byla pro náš další vývoj velmi dobrá studie.“

„Chtěl bych poděkoval všem týmům a jezdcům za jejich podporu, která hraje ve vývoji našich pneumatik klíčovou roli,“ pokračoval Japonec. „Po oba dny nepršelo a podmínky se v jejich průběhu postupně zlepšovaly. Druhý den testu týmy nejvíc používali naši novou střední směs zadní pneumatiky a znamenali nejrychlejší časy na kolo.“

„Valentino zajel nejlepší čas o tři desetiny sekundy rychlejší než jeho rekordní záznam v loňské kvalifikaci a o sedm desetin rychlejší než jeho nejlepší čas v předchozím dvoudenním testu na okruhu v Sepangu. Výkon naši zadní pneumatiky je dokonce lepší než loňská střední směs v rámci pracovního rozsahu, konzistence a přilnavosti,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz
8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
19. října | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
19. října | A opět prší. odkaz
19. října | Déšť nebyl nijak vydatný, jezdci jsou zpátky na dráze.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00