Ve výběru pneumatik nedošlo pro závod v Jerezu k žádné změně oproti roku 2009 a proto také letos zůstává u přední pneumatiky střední a tvrdá směs a u zadní je to měkká a střední.
To, že nedošlo k žádné změně se týká specifikací pneumatik, které zůstávají stejné, ale samotné směsi přece jenom doznaly zlepšení a mají teď mnohem širší pracovní rozsah. Střední směs pneumatiky se již používala v Kataru, ale po odkladu závodu v Japonské Motegi bude měkká zadní poprvé nasazena až v Jerezu.
„Je zvláštní jet přímo po katarské Grand Prix do Evropy a je to pro nás smůla, že byl náš domácí závod v Japonsku odložen,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Na víkend jsme připravovali různé akce pro jezdce a fanoušky, takže je to nepříjemné. Nikdy jsem neslyšel, že by Grand Prix zrušili tak těsně před jejím začátkem, ale samozřejmě chápeme důvody a plně podporujeme rozhodnutí Dorny, IRTA a FIM.“
Jerez má osm pravých a pět levých zatáček, ale zároveň vyváženou povahu díky níž je každá strana pneumatiky využívaná rovnoměrně. Teplota dráhy ale bude se vší pravděpodobností vyšší než v Kataru, protože loni naměřili při závodu teplotu pětačtyřicet stupňů.
Tohru Ubukata, který má u Bridgestone na starosti vývoj závodních pneumatik, před cestou do Španělska řekl: „Jerez je velmi dobrý testovací okruh pro různorodou pestrost uspořádání zatáček a to znamená, že požadujeme pneumatiku s vyváženým charakterem k tomu, aby nám umožnila dobrou ovladatelnost od nízkých po vysoké rychlosti a to vše jak v zatáčkách na rovině tak v převýšení.“
„Charakter tratě nijak zvlášť nezatěžuje střed pneumatiky a její levá a pravá strana je využívaná rovnoměrně, takže asymetrická zadní pneumatika tu není třeba. Okruh je docela drsný a teplota dráhy je během závodního víkendu vysoká, což jen zvyšuje výzvu ohledně životnosti a opotřebení, ale Jerez není z tohoto pohledu nejnáročnějším okruhem.“
„V tomto roce budeme dodávat zadní hladké pneumatiky s modifikovanou směsí pro širší teplotní rozsah, což nám nabídne lepší zahřátí za chladných podmínek a v případě teplých podmínek pak lepší konzistenci. Jezdci poskytli kladnou zpětnou odezvu, když jsme modifikovanou pneumatiku použili v Kataru, takže doufejme, že širší pracovní rozsah je pro jezdce výhodnější a my tak v Jerezu uvidíme další vzrušující závod,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.