Honda pracuje na zjednodušené verzi ITS RC213V motocyklu. Projekt je již i v počítači, ale není rozhodnuto o datu, kdy se začne vyrábět.
Šéf HRC Shuhei Nakamoto potvrdil práci na projektu při GP na Silverstonu, i když se mu moc nelíbilo, že se mluví jako o CRT motocyklu. „Nebude to CRT motocykl, ale závodní prototyp.“ Během pozdějších dotazů na uspořádání motoru Nakamoto potvrdil, že to spíše bude V4 než řadový. „Je to kopie tohoto motocyklu“, prozradil Nakamoto a ukázal do garáže Repsol Honda. „Samozřejmě levnější. Je jednodušší použít stávající design.“
Hlavní rozdíly by byly v úrovni použitých technologií. „Stroj bude možná používat standartní převodovku. Dále přemýšlíme i použití pneumatických ventilů,“ řekl Nakamoto „ rozhodnutí o nich není závislé na zavedení limitu otáček motoru.“ Pneumatické ventily nabízí další výhody, například přesné časování a možnost použití agresivního tvaru vačky, protože dokáží lépe sledovat strmější tvar vačky.
Nakamoto se nechtěl vyjadřovat k datu, kdy se dočkáme výroby tohoto stroje. Jediné co k tomu dodal, bylo „brzy“.
Výroba strojů Honda RC213V ve verzi CRT je hrou, jak změnit projekt CRT. Návrat závodních strojů, podobně jako TZ Yamaha, Honda RS, Suzuki RG je již dlouho nadějí a cílem všech zúčastněných stran v MotoGP – zpět na počátek roku 2010. Prezident FIM Vito Ippolito řekl, co by bylo potřeba, aby byly „sériové prototypy“ a tovární jezdci jako v letech 1970 s 80. letech – motocykl Aprilie ART je prvním krokem k takové motorce.
Aprilie trpí problémy se spolehlivostí, ale když si vezmeme proco byly navrženy, tak zjistíme, že se pravidelně mění. Max Biaggi během sezóny 2011 ve WSBK použil celkem 28 motorů, což je více jak dva za závodní víkend. Randy de Puniet má 12 motorů na 18 závodních víkendů, to znamená, že jeho motor musí vydržet asi třikrát tak dlouho, jak speciální motory RSV4 Maxe Biaggiho.
Honda může použít znalostí získané při výrobě RC213V. Tím by bylo zajištěno, že bude motor nejen silný, ale i spolehlivý, a že je založen na motoru, který v současnosti prohání jezdci jako Casey Stoner a Dani Pedrosa. Měl by být výrazně konkurenceschopnější než současné CRT stroje i přes méně speciálních technologií. Cena by se měla pohybovat někde kolem miliónu eur. Satelitní motorka přitom stojí několik miliónů eur a továrny nejsou ochotny je produkovat ve větším množství. Verze CRT z RC213V by byla velmi žádaná.
Honda je ochotna vytvořit takový motocykl a dát je k dispozici CRT týmům. Členové MSMA vidí, že stroje CRT nejsou hrozbou pro jejich nadvládu v MotoGP a nemají se čeho obávat. Pro týmy jako je Honda by bylo výrobně atraktivní stavět stroje CRT. HRC by měla kontrolu nad kvalitou stroje při prodeji.
Dále se uvádí, že motorka by se nepronajímala, ale prodávala. Cena zhruba kolem jednoho miliónu eur, což je úroveň nákladů leasingu satelitních motocyklů, která by měla být stanovena na příštím zasedání komise GP v Assenu. Motorka by měla být připravena pro rok 2014.