Bude těžké si udržet rychlost až do cíle, říká Melandri

V prvním tréninku na Velkou cenu USA získal Marco Melandri pozici v první desítce a snad by se tam dostal i jeho kolega Marco Simoncelli, jenže ten v nájezdu do třetího kola spadl a musel pro náhradní motocykl.

Po zklamání z Německa určitě velmi příjemná změna pro jezdce Gresiniho týmu San Carlo. Mluvíme o Melandrim, který trénink absolvoval už s menšími bolestmi v rameni než tomu bylo naposledy v Sachsenringu. Ital získává zpět ztracenou důvěru a svému stroji RC212V začíná věřit.

„Byl to úspěšný den. Pracovali jsme na dvou různých nastaveních geometrie, abychom se pokusili a získali lepší cit pro přední stranu a nalezli některá velmi pozitivní řešení,“ řekl spokojeně devátý Marco Melandri. „Zítra se pokusíme udělat další změny a postupným zlepšením se dostat blíže jezdců vpředu.“

„Cítím se lépe než v Německu, ale nebude to vůbec jednoduchý závod kvůli všem levotočivým zatáčkám. Bude náročné si udržet rychlost až do konce závodu, ale rozhodující bude dobře zvládnout jeho první polovinu a pak zatnu zuby do doby než projedu cílem,“ uvedl Melandri.

Ani nedokončil třetí úvodní kolo a už byl Marco Simoncelli na zemi. Naštěstí se nehoda obešla bez zranění a i když si v pátek zajel pro dvanáctý čas na kolo, necítí zatím v Laguně potřebnou jistotu. Věří však v zlepšení a to také díky nové elektronice, kterou jim dodala Honda a s Melandrim ji v pátek poprvé testovali.

„Byla to ´zdrcující´ premiéra! Drobně jsem chyboval ve čtvrté zatáčce, když jsem jel své třetí kolo a přeřadil v době, kdy jsem jel pořád ve vysokém náklonu,“ řekl po prvním tréninku Marco Simoncelli. „Byla to škoda, protože jsme jinak začali dobře a v průběhu dne předvedli stálé zlepšení.“

„Můj kontakt s motocyklem zatím není nejlepší, protože máme nějaké problémy s předkem, což mi komplikuje udržet správnou stopu a nemám zatím dostatečnou jistotu. V tom se musíme zlepšit a věřím, že se tak v sobotu stane. Nová elektronika zlepšuje kontakt s kompletem, který je pak snadněji ovladatelný. Nedokážu teď říct jaký rozdíl to dělá na kolo, ale rozhodně by to měla být velká pomoc pro závod,“ řekl Ital v barvách San Carlo Hondy Gresini.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00