Budu se muset postarat sám o sebe, říká Pedrosa

Španěl je od Mugella zpátky na dráze, ale stále se vrací k nehodě z Le Mans a hovoří o nedostatečné ochraně jezdců. Především má v hledáčku Marca Simoncelliho a ředitelství závodu.
Budu se muset postarat sám o sebe, říká Pedrosa

Minulý týden byl jezdec Repsol Hondy na pátečním zasedání Bezpečnostní komise a všem tam poměrně rázně vysvětlil, že trest pro Simoncelliho nebyl v Le Mans adekvátní. Podle Španěla to bylo tak na zákaz startu v nejméně dvou závodech. Tímto tvrzením konfrontoval členy ředitelství závodu Paula Butlera, Franca Unciniho, Claude Danise a Javiera Alonsa.

„Jak tvrdí ředitelství závodu, je těsný kontakt přípustný,“ uvedl Pedrosa pro Motorcycle News. „Pokud chcete, tak do druhého jezdce můžete narazit a nic se vám nestane. Průjezd boxy je nic. Je to komedie. Tím se nic nenaučí. Je jasné, že vám ředitelství závodu nezaručí bezpečí, když jezdí ve vaši blízkosti, takže si musíte dávat pozor. Ředitelství závodu mi nezaručí potřebnou bezpečnost, takže se o sebe budu muset postarat sám.“

Přitom nebylo málo jezdců a lidí z prostředí šampionátu, kteří naopak tvrdili, že Simoncelli byl penalizován až příliš tvrdě, protože ho předcházela jeho pověst. Být to někdo jiný, pravděpodobně by nedošlo k žádnému trestu stejně, jak jsme to viděli v Moto2, když turecký závodník Sofuoglu narazil do Španěla Simóna. Španěl stejně jako Pedrosa ztratil naději na titul a ještě dnes si léčí několikanásobnou zlomeninu nohy.

Na vyjádření Daniho Pedrosy zareagoval závodní ředitel Paul Butler, jenž pro britský Motorcycle News uvedl, že by se Dani Pedrosa už měl přenést přes zklamání z Le Mans. „Dani vyjádřil svůj názor a na to má právo. Ale pokud jde o nás, tak my už tento incident vyřešili.“

„Na brífincích pokaždé říkáme, aby se jezdci soustředili na dráhu a ne na osobní pocity. Ředitelství závodu musí učinit rozhodnutí, které někteří nepovažují za černobílé, ale my potřebujeme, aby tu lidé závodili,“ pokračoval Paul Butler, který nezapomněl připomenout incident z roku 2006, když Dani Pedrosa při předjíždění narazil do vlastního týmového kolegy Nicky Haydena. Američan tehdy bojoval o titul mistra světa a cílem v Estorilu neprojela ani jedna tovární Honda, protože obě ležely rozbité v únikové zóně.

„Říct, že bude chránit sám sebe, není od něho nejchytřejší,“ řekl Paul Butler a závěrem dodal: „Základem všech jednání s jezdci je, že se musí vzájemně respektovat a pokud mají problém, měli by to vyřešit v paddocku a ne na dráze. Abych byl upřimný tak nevěřím, že toto měl na mysli.“

10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00