Burgess: Není tak jednoduché motocykl vyvíjet jako s ním jezdit

Australan hovořil o vlivu Rossiho na vývoj YZR-M1.
Jeremy Burgess je šéfmechanikem Valentina Rossiho u Fiat Yamahy a před cestou do jeho rodné Austrálie, kde se příští týden pojede patnáctý podnik sezony, prozradil jakým způsobem se dopracovali k tomu, že motocykl značky Yamaha v současnosti patří k nejlepším strojům na závodních okruzích této top kubatury.

Schopnost Valentina Rossiho pracovat na jeho vývoji v těsné součinnosti se svým šéfmechanikem a týmem techniků Yamahy je podle Burgesse základem úspěchu, který se jim podařil, když v roce 2004 přestoupili k japonskému výrobci Yamaha. Samozřejmě rozhodnutí Rossiho jet už v roce 2008 na pneumatikách Bridgestone, letos přineslo své ovoce všem jezdcům na strojích této značky.

„Myslím, že motocyklový sport nebude nikdy stejný, protože Valentino Rossi ukázal, že může vyhrát na Hondě, tak jak mohli vyhrávat ostatní závodníci a potom si vzít motocykl Yamaha, na kterém nikdo z jezdců nedokázal konzistentně vyhrávat a on na ni vyhrával,“ řekl Burgess.

„Nemohl jsem přijít do Yamahy a začít křičet a měnit způsob jakým tam pracovali. Bylo nezbytné pracovat společně s Valentinem a techniky Yamahy, abychom vyřešili problémy, které tam měli. Museli jsme učinit krok zpátky a analyzovat proč v té době my nebo oni předtím nebyli tak konkurenceschopní jako jejich soupeři. Museli jsme diplomaticky změnit způsob práce týmu bez toho, aniž by to kdokoliv vnímal jako, že do té doby udělali nějaké chyby.“

„Určitě, mým úkolem je z hlediska technika přizpůsobit motocykl tak, aby na něm mohli jezdit všichni jezdci. Je to velmi dobře vyladěný motocykl, který byl vyvinut Valentinem Rossim a nikdo z jezdců, kteří přijdou na tento stroj jezdit si nemusí dělat starosti s jeho vývojem.“

„Mají znalosti a informace, které jsme dávali dohromady v průběhu mnoha let, obzvlášť v kombinaci s nastavením z posledních dvou let a to zejména s pneumatikami Brigestone, takže není tak jednoduché motocykl vyvíjet jako s ním jezdit. Ve Valentinovi máme jezdce, který motocykl vyvíjí a na druhé straně garáže máme člověka, který musí jen jezdit.“
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00