Burgess: Potřebujeme testovat s nejlepšími jezdci

Změnu v pravidlech, které nyní dávají mnohem širší prostor pro testování stálých jezdců MotoGP, přivítali zejména u italské Ducati, jenž pro rok 2012 plánuje návrat na nejvyšší příčky.
Burgess: Potřebujeme testovat s nejlepšími jezdci

Šéfmechanik Rossiho týmu tuto změnu vítá, protože podle Burgesse je velmi důležité testovat nový motocykl s jezdci, kteří s ním také každý víkend závodí. Na vývoji GP12 dosud intenzivně pracoval Franco Battaini, ale také šéf tovární skupiny Vittoriano Guareschi, oba v pozici testovacích jezdců.

„Abychom byli více konkurenceschopní, potřebujeme testovat s našimi nejlepšími jezdci,“ uvedl pro Motorcycle News Jeremy Burgess. „Máme povinnosti vůči fanouškům Ducati a vůči samotné Ducati a pokud jsme v tomto slabší, potřebujeme testovat s našimi stálými jezdci. To je jediný způsob, jak se můžeme pohnout dopředu.“

„Ostatní mají stejná pravidla a pokud testovat nepotřebujete, nemusíte. My chceme být blíž předním příčkám. Máme své testovací jezdce, ale s veškerým respektem vůči nim, my opravdu potřebujeme informace od našich jezdců z Grand Prix. To není jen Valentino, ale všichni jezdci Ducati. Potřebuje na tom společně pracovat a motorku velmi rychle dostat nahoru.“

„Je třeba říct, že u Ducati nebyl pokrok v posledních letech tak rychlý, jak u ostatních, protože Ducati vyhrála v roce 2007. V letech 2008, 2009 a 2010 už ne, to vyhrávala Yamaha. Takže Yamaha se zjevně zlepšila. Ani Honda v tomto období nevyhrála, takže byli na stejné lodi s Ducati. Dani tehdy nevyhrál víc závodů než Casey.“

„V této době byla Yamaha vynikající motocykl a pravděpodobně nejlepší za posledních deset let. Já byl velmi hrdý na to, že jsem byl součástí toho všeho, ale nyní to možná bude Honda, které v příštích několika letech bude tato pozice patřit. Ducati tam musí být také a ne figurovat v zadní části pole,“ řekl Australan.

10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00