Cal Crutchlow: Yamaha, Suzuki nebo Ducati?

Cal Crutchlow letos předvádí skvělé výkony a v posledních dvou závodech jsem ho vidět na stupních vítězů. Kde bude příští rok jezdit je stále otázkou.
Cal Crutchlow: Yamaha, Suzuki nebo Ducati?

Ve třídě MotoGP se již rozeběhla jednání o příští sezoně. Z jezdců, kteří letos jezdí hodně vepředu, nemá smlouvu pouze Cal Crutchlow. U Repsol Hondy má smlouvu Pedrosa a Marquez, u Yamahy je to Lorenzo a Rossi a s Ducati bude určitě pokračovat Dovizioso.

Bautista prodloužil svoje působení u Gresini Honda a i Stefan Bradl má dohodu s HRC pro rok 2014.

Cal Crutchlow figuruje na seznamu možných jezdců pro novou tovární stáj Suzuki, nicméně nový motocykl zatím může dosahovanými časy konkurovat nejlepším CRT motocyklům, kterými jsou momentálně Aprilie.

Nejlepší volbou tak nadále pro Crutchlowa zůstává Yamaha týmu Tech3. Pokud by přešel do MotoGP Pol Espargaró a podepsal smlouvu s Yamahou, i přesto by mohl Cal Crutchlow zůstat v týmu Tech3. Pokud by tato situace nastala, pak by nejspíše musel Bradley Smith odejít k zákaznickému týmu, který by měl zájem využívat motory YZR-M1. Takovým týmem by mohl být kupříkladu Paul Bird Motorsport, který by tak měl v týmu dva Brity. Momentálně v tomto týmu jezdí Michaelem Laverty a kolumbijské Hernandez.

Klepněte pro větší obrázek

Další varianta, která se nabízí je přechod do továrního týmu Ducati. Na Ducati tento rok jezdí Dovizioso a Hayden. Nicky Hayden ale nemá smlouvu pro příští. Pokud by zůstal, byla by to již šestá sezona, kterou by Nicky strávil s Ducati.

Jedno je jisté, Yamaha a Dorna by chtěli udržet Crutchlowa  v týmu Tech3. Cal by tady měl k dispozici nejlepší dosažitelný materiál, případně i tovární podporu.

Další možností, ale nejspíše velmi málo pravděpodobnou, je odchod Valentina Rossiho na konci sezony. Tomu se letos prozatím nedaří tolik, jak by si sám představoval. Tím by pak bylo u Yamahy dostatek místa pro všechny tři jezdce, Espargara, Crutchlowa a dokonce i Smitha.

Andrea Iannone má dvouletou smlouvu s Ducati, takže by mohl přejít do továrního týmu - Hayden má nabídku od týmu Pramac. Zde to bude záviset i na výsledcích v příštích závodech.

A Suzuki? Zde stále zůstává nejžhavějším kandidátem Randy de Puniet. Dále je se Suzuki spojováno jméno Aleix Espargaró, ale ten je zatím vázám v týmu Aspara Martineze. Pokud Suzuki získá Cala Crutchlowa, bude to nejspíš po dlouhém přemlouvání, a také za zajímavou finanční motivaci.

zdroj: speedweek.de

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00