Capirossi i Vermeulen obhájili umístění z kvalifikace

Oba však chtěli výš.

Loris Capirossi vybojoval pro tovární tým Rizla Suzuki po startu z druhé řady šesté místo. Ještě před startem musel vyměnit zadní pneumatiku, trvalo několik kol, než se zahřála na potřebnou teplotu. Proto krátce klesl až na devátou pozici. Pak bojoval s Markem Melandrim a Colinem Edwardsem, se kterými si během závodu několikrát vyměnili pořadí. V posledních kolech se italský veterán snažil posunout na páté místo, ale díky nedostatku přilnavosti klesl až na sedmé. V závěru ještě stihl po boji předjet Edwardse.

Italský veterán nebyl s výsledkem spokojen. "Pneumatika, kterou jsme vyměnili, se v prvních dvou kolech nechovala, jak bych si přál. Pak jsem bojoval s Markem a Colinem. Velmi rychle jsme ztráceli přilnavost, hrál jsem si s kontrolou trakce, abych situaci vyřešil," vysvětlil. "Podařilo se mi najít dobré nastavení, i když jsem se s motocyklem pral, dokázal jsem se jich držet. V posledních třech kolech jsem předjel Colina a projel kolem Marka, ale zabrzdil jsem příliš pozdě a byl široký. Oba mě předjeli. V posledním kole jsem opět předjel Colina, ale už nebyl čas předjet Marka."

"Chtěli jsme být mnohem lepší, ale musíme víc zapracovat, protože motorka není tak špatná," dodal.

Chris Vermeulen inkasoval hned v první zatáčce úder od jednoho ze soupeřů a klesl až na čtrnácté místo. Nevzdal se a dokázal se vrátit na desátou pozici, ze které startoval. Jeho další soupeři už byli příliš daleko.

"Měl jsem solidní start, ale do první zatáčky jsem najel společně s dalšími jezdci a ztratil. Bylo obtížné mít před sebou několik ducati. Při jejich rychlosti na rovinkách bylo náročné je předjet," přiznal Američan. "Měl jsem vepředu problémy s přilnavostí. Teplota tratě byla dnes o několik stupňů vyšší a zdá se, že nás to ovlivnilo mnohem víc než ostatní. Musíme zjistit proč."

Australan dodal, že z desátého místa je zklamán, jeho cílem totiž bylo přiblížit se nejlepším.

Šéf týmu Paul Denning upozornil, že oba jezdci obhájili své kvalifikační pozice, což sice není zrovna ohromné, ale dalo se to očekávat. "Potřebujeme větší výkon, ale také nám neseděly pneumatiky. To je stejné pro všechny, takže doufejme, že se nám příště situaci podaří vyřešit lépe. Mezitím budeme tvrdě pracovat, abychom vytěžili maximum z toho, co máme k dispozici."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00