Capirossi je zklamaný ztrátou čtvrté pozice v posledním kole

Čtvrté místo by bylo jeho zatím nejlepším výsledkem sezony.
Klepněte pro větší obrázekLoris Capirossi jel v Misanu skutečně domácí Velkou cenu, protože tam měl svou rodinu, kamarády, přátele, fanoušky … a hodně se snažil, aby si připsal na konto nejlepší umístění sezony v podobě čtvrtého místa. Bohužel tentokrát byl Andrea Dovizioso rychlejší a tak se musel Capirossi v posledních metrech závodu smířit s konečným pátým místem.

Capirossi startoval z desáté pozice a dokázal se úspěšně vyhnout kolizi tří jezdců v druhé zatáčce. V průběhu závodu předjel Španěla Elíase a dokázal se dotáhnout až na krajana Doviziosa, s kterým pak svedl několik úžasných bitev.

„Jsem velmi zklamaný a celkem naštvaný přijít o čtvrté místo v posledním kole,“ řekl Loris Capirossi, který svedl parádní souboj s tovární Hondou Andrea Doviziosa. „Myslím, že jsme si to zasloužili a byl by to skvělý výsledek pro celý tým, Suzuki a všechny sponzory.“

„Dovizioso byl v posledním kole rychlejší než já a i když jsem se hodně snažil ho před sebe nepustit, předjel mě docela rychle,“ pokračoval Capirossi. „Snažil jsem se ho znovu předjet, ale už to nevyšlo.“

„Pro nás to byl podařený víkend a skvělý závod a i když jsem celkem naštvaný ztrátou čtvrtého místa – protože jinak by to byl náš zatím nejlepší výsledek sezony – určitě se po celou dobu stále víc přibližujeme vedoucím příčkám a myslím, že už velmi brzy tam budeme,“ řekl závěrem Loris Capirossi.

Chris Vermeulen může být s výsledkem dnešního závodu rovněž spokojený. Měl bohužel smůlu, že se pádu tří jezdců nevyhnul stejně dobře jako jeho týmový kolega. Tam Australan získal ztrátu, kterou už do konce závodu nedokázal zredukovat, ale umístění na konečném devátém místě je ve spojení s Capirossiho pátou pozici pro Suzuki velmi dobrým výsledkem.

Klepněte pro větší obrázek„Velmi dobře jsem odstartoval a předjel celou řadu přede mnou, včetně Lorise, ale potom jsem byl velmi blízko u toho incidentu a všichni tam najednou zpomalili,“ řekl Chris Vermeulen. „Řadil jsem jedničku a místo toho tam skočil neutrál, takže mě to tam celkem dost přibrzdilo.“

„Potom jsem ještě projel přes Colinův přední blatník, což mě stálo rychlost při akceleraci a ostatním chlapům to tak umožnilo mě znovu předjet,“ pokračoval Australan. „Espargaro jel přede mnou velmi dobře a díky tomu bylo dost těžké ho předjet a získat nějaké konzistentní časy na kolo.“

„Jakmile jsem se před něho dostal, jel jsem mnohem rychleji, což se rovnalo časů první pětky,“ řekl Vermeulen. „Je to pořád to samé, potřebujeme se mnohem lépe kvalifikovat a dostat se tak blíže předním příčkám a udělat si tak život snadnější.“

„Během víkendu chlapi v týmu odvedli skvělou práci a technický komplet fungoval v samotném závodu opravdu dobře, ale největším problémem byla rychlost na rovinkách, protože díky tomu bylo předjíždění hodně obtížné,“ uvedl závěrem Chris Vermeulen.
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00