Vermeulen musel jezdit většinu tréninku na jednom stroji.
Až za nejrychlejšími skončili v prvním tréninku na Velkou cenu Austrálie oba jezdci stáje Rizla Suzuki. Loris Capirossi pečlivě testoval oba své stroje a nakonec zajel desátý nejrychlejší čas. Domácí Chris Vermeulen musel kvůli problémům většinu tréninku jezdit jen s jedním strojem a nemohl tak zkoušet různá nastavení geometrie. Skončil patnáctý.
Capirossi měl potíže s nastavením. "Na obou motorkách jsme udělali hodně změn a nakonec nám velké modifikace pomohly k určitému pokroku. Sice nejsme moc blízko nejrychlejším, ale už víme, kde se můžeme během víkendu zlepšit," ujišťuje zkušený Ital, kterému udělalo radost počasí. "Teplota dnes nebyla špatná. Kdyby bylo o pět stupňů méně, bylo by téměř nemožné jezdit. Doufáme, že počasí vydrží i zítra a že budeme moci pokračovat ve zlepšeních a budeme moci být konkurenceschopní."
Podle Vermeulena nebyla motorka zpočátku tak špatná. "Udělali jsme nějaké změny na zavěšení, ale když jsem vyjel, spadlo pár kapek deště a zajel jsem pomalejší kolo. Bohužel jsem pak měl s touto motorkou problém a nemohl ji znovu použít," litoval Australan. "Přesunul jsem se na svůj druhý stroj. To zabralo určitý čas, protože jsme museli přehodit několik dílů z první motorky a stroj nastavit." I když se Australanovi od té doby nedařilo, věří, že zítra bude situace lepší.
Šéf týmu Paul Denning přiznal, že se nepodařilo motocykly správně vyladit. "Od té doby, co jsme v Brně představili nové šasi, museli jsme na každé trati téměř ignorovat základní nastavení z roku 2008 nebo ze zimních testů. Dnes nebyly naše počáteční odhady dobré a většinu času jsme strávili hledáním řešení," vysvětloval. "Stále máme před sebou dost práce, ale směr, kterým jsme se vydali ke konci tréninku, by nám měl pomoci zítra k mnohem lepšímu vykročení. Doufejme, že snížíme ztrátu na nejrychlejší."