Capirossi se rozloučil s týmem Suzuki

Po třech letech strávených v továrním týmu Loris Capirossi odchází vstříc novým výzvám, zůstává i nadále členem elitní královské kubatury MotoGP a v příštím ročníku bude závodit v sedle italské Ducati.
Capirossi se rozloučil s týmem Suzuki

Stroje výrobce z Boloně mu nejsou cizí, protože k Suzuki odcházel v roce 2008 z továrního týmu Ducati, kde v roce 2007 získali díky Casey Stonerovi titul mistra světa a Itala tehdy nahradil jeho krajan Marco Melandri.

Capirossiho poslední vítězství v MotoGP je rovněž spojeno se značkou Ducati. V poslední sezoně s továrním týmem tehdy v roce 2007 vyhrál Velkou cenu Japonska v Motegi. V sedle Suzuki pak v příštích třech letech nevyhrál ani jednou a na své konto si připsal jen jedno umístění na stupních vítězů, když v roce 2008 projel cílem Velké ceny v Brně třetí.

Italský závodník je veteránem světového šampionátu. Ve svých sedmatřiceti letech je nejstarším jezdcem na startovním roštu, ale motivace a odhodlání mu rozhodně nechybí. Dosud startoval ve tře stech patnácti Grand Prix a jeho kariéra ještě není zdaleka u konce. V roce 2011 bude týmovým kolegou Francouze Randy De Punieta.

„U Suzuki jsem prožil skvělé tři roky a samozřejmě se mi odchází těžko,“ řekl v neděli Loris Capirossi, který v roce 2011 pojede v barvách satelitního týmu Ducati. „Výsledky nebyly takové, jaké jsme chtěli, ale nikdy jsme to nevzdali a celý tým mi dával potřebnou podporu a pomoc.“

„Během mého působení jsem tady získal nové přátele a doufám, že naše vztahy vydrží dlouho po závodění. Rád bych popřál Paulovi, Sahara-san, Álvarovi a každému v týmu vše nejlepší do roku 2011 a těším se na vzájemné souboje na závodní dráze někdy v blízké budoucnosti,“ řekl Capirossi.

„Za Suzuki Motor Corporation a celý tým včetně Rizly, děkujeme Lorisovi za ty tři roky, kdy byl s týmem a přejeme mu jen to nejlepší do budoucna,“ uvedl šéf továrního týmu Suzuki v MotoGP Paul Denning. „Loris byl skvělým ambasadorem pro Rizla Suzuki na i mimo závodní dráhy a dokonce, když se věci nevyvíjely dle plánu, byl skutečným profesionálem a džentlmenem.“

„Loris se stal dobrým přítelem týmu a bude smutné ho vidět odcházet. Věříme, že Loris, Ingrid, Ricardo, Roberto, všichni jeho příbuzní a známí zůstanou s námi ve spojení a bez obav se zastaví pozdravit a dát si kávu kdykoliv budou chtít, protože zde budou pokaždé vítáni. Všichni doufáme, že Loris bude mít nadále úspěch, zdraví a štěstí v jeho další kariéře – grazie, Loris!

Klepněte pro větší obrázek

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00