Capirossi zaváhal výměnou pneumatiky, Bautista nebodoval

Po dobrém výkonu v Katalánsku bylo na Bautistovi s Capirossim, aby potvrdili výkonnostní úroveň týmu, což se jim ale v Německu rozhodně nepodařilo. Španěl skončil po nezaviněném pádu a Capirossi byl jedenáctý.

Závod na dráze německého Sachsenringu byl v případě MotoGP dost nebezpečný, když havaroval Randy De Puniet. Jeho motocykl totiž zůstal ležet na dráze a do něho narazil Álvaro Bautista. Bohužel se mu nepodařilo v časovém termínu vrátit s motocyklem zpátky do boxů a tak ho komisaři nepustili na startovní rošt druhého závodu.

„Dnes to byla trošku katastrofa,“ začal hodnocení nedělního klání mladší z dvojice Rizla Suzuki, Álvaro Bautista. „Neodstartoval jsem tak dobře a nebyl schopný včas dostatečně zahřát pravou stranu pneumatik. Po několika úvodních kolech se mi podařilo dostat do rytmu a byl schopen jezdit se skupinou o desáté místo.“

„Po devíti kolech havaroval Randy a já měl před sebou nějaké jezdce a nemohl tak vidět, kde na dráze je jeho motorka, ale když najednou zmizeli, tam se tam motorka objevila, ale to už nešlo udělat nic, abych se ji dokázal vyhnout, takže jsem spadl.“

„Potom jsem se nedokázal s motocyklem včas vrátit do boxů, takže jsem nemohl znovu startovat. Pravidla jsou pravidla, ale v tomto případě mohli udělat výjimku, protože jsem spadl kvůli Randymu a ne proto, že bych chyboval já,“ řekl závěrem Bautista, který z nehody vyvázl bez zranění a v Laguně Seca se může pokusit navázat na výkon z Katalánska, protože v Německu to nebylo ono.

Loris Capirossi byl také blízko De Punietovy nehody, ale dokázal se ji vyhnout. Bohužel pro Itala došlo před startem opakovaného závodu k osudné výměně pneumatiky, která znamenala, že v druhém závodu již Capirossi neřídil stejně výkonný stroj jako předtím a nakonec byl rád za jedenácté místo.

„Během víkendu jsme tvrdě pracovali na tom, abychom našli nejlepší nastavení a chtěli udělat nějaká zlepšení pro ranní zahřívací trénink, ale to bohužel pršelo a my nic nevyzkoušeli,“ řekl Loris Capirossi. „Rozhodli jsme se pro jiné nastavení v závodu a nějaké změny v elektronice, což v prvním závodu fungovalo opravdu dobře. Byla to nejlepší motorka z celého víkendu, měl jsem na ni dobrý pocit a věřil, že dokážu předjet některé chlapy, kteří byli přede mnou.“

„Po zastavení závodu červenou vlajkou padlo rozhodnutí vyměnit zadní pneumatiku za již použitou, protože novou jsme už neměli žádnou. Jenže to pak nefungovalo vůbec a já neměl absolutně žádný cit. Prostě od začátku až do konce, nulová přilnavost!“ pokračoval Ital. „Po boji s De Angelisem jsem si držel pozici. Tento výsledek je pro nás špatným umístěním, ale hodně věcem jsme se dnes naučili. Myslím, že nebýt přerušení závodu, mohl být náš výsledek mnohem lepší.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
4:52 | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
4:28 | A opět prší. odkaz
4:22 | Déšť nebyl nijak vydatný, jezdci jsou zpátky na dráze.
4:15 | V Japonsku prší. Většina jezdců Moto2, kteří mají na programu první trénink, je v boxech.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00