Capirossi ztráty kvalifikačních pneumatik nelituje

Ital si naposledy zajel pro pole position v roce 2006.
V tomto roce už jezdci královské kubatury nebudou mít příležitost si zajet v kvalifikaci pro lepší pozici, nasazením speciální kvalifikační pneumatiky. Někteří tuto skutečnost kritizují, ale Loris Capirossi každopádně do této skupiny nepatří.

V minulosti, kdy v závodech světového šampionátu vládla konkurence výrobců pneumatik taková extra měkká pneumatika umožnila dostat jezdce na vyšší pozice startovního roštu. Michelin se spolu s Bridgestone předháněli v jejich výrobě a přípravě směsi na tu či onu trať, ale s příchodem pravidla jednotných pneumatik se situace změnila.

Byli jezdci, kteří dokázali na kvalifikačních pneumatikách v posledním kole zajet na špici, ale byli i takoví, kteří si jen užili extra rychlost, ale nic víc. Loris Capirossi uvedl, že pro něho ztráta kvalifikačního obutí není tak bolestivá a upřímně se těší, že v tomto roce se budou všichni kvalifikovat na závodních specifikacích.

„Potěšilo mě to,“ uvedl Capirossi, který si během posledního testu v Sepngu vedl velmi dobře na nových pneumatikách dodaných japonským výrobcem. „V minulém roce jsem celkem zápasil s kvalifikacemi, takže jsem opravdu spokojený, že není třeba kvalifikační pneumatiky používat.“

Nejlepším postavením na startovním roštu byla v Capirossiho premiérové sezoně u Suzuki třetí pozice v kvalifikaci na jeho domácí Velkou cenu Itálie. V devíti závodech z celkových šestnácti, startoval v minulém roce z pozice mimo první desítku. Naposledy Loris Capirossi zajel v kvalifikaci pole position v roce 2006, když startoval ve Velké ceně Japonska s Ducati.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
4:52 | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
4:28 | A opět prší. odkaz
4:22 | Déšť nebyl nijak vydatný, jezdci jsou zpátky na dráze.
4:15 | V Japonsku prší. Většina jezdců Moto2, kteří mají na programu první trénink, je v boxech.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00