Cardion AB Motoracing podepsal smlouvu s Hondou

Cardion AB Motoracing a jeho jezdec Karel Abraham budou v příští sezoně MotoGP používat závodní techniku Honda.
Cardion AB Motoracing podepsal smlouvu s Hondou

Tým uzavřel dohodu s Honda Racing na dodání nového produkčního motocyklu  pro rok 2014.

„V sezoně 2014 dochází k řadě zásadních změn v pravidlech, která by měla kompenzovat produkčním motocyklům včetně toho našeho jejich handicap. Je velmi těžké odhadnout, jak se nová pravidla promítnou do výsledků, ale věřím, že MotoGP bude příští rok vyrovnanější a zábavnější než letos nebo v předchozích letech, a to nejen na předních pozicích,“ podotkl manažer týmu Karel Abraham st. „Nikdo asi nepochybuje, že Honda jde v čele vývoje motocyklů pro celý šampionát mistrovství světa. Věřím, že v Hondě získáme kvalitní stroj, který bude těžit z obrovského potenciálu, který značka má,“ doplnil Abraham.

Produkční motocykl týmu Cardion AB Motoracing bude mít oproti strojům s tovární podporou několik významnýchn modifikací. Nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou, bude mít konvenční systém otevírání ventilů pružinami namísto pneumatického a bude mít společnou elektroniku Magneti Marelli. Na druhou stranu tým bude moci použít až dvanáct motorů za sezonu namísto pěti, které mají k dispozici motocykly s tovární podporou, a bude moci používat nádrž na 24 litrů paliva namísto dvacetilitrové. 

Stroj týmu Cardion AB Motoracing bude vybaven systémem odpružení Öhlins a brzdami Brembo. „Upřednostnili jsme tyto komponenty před nabízenými brzdami Nissin a odpružením Showa. Vůbec nepochybuji, že jde o kvalitní komponenty, s Öhlins a Brembo ale spolupracujeme dlouhodobě a nechtěli jsme toto partnerství ukončit. Hondě musíme poděkovat, že na naše podmínky přistoupila,“ konstatoval Abraham sr.

Karel Abraham na motocykl poprvé usedne zřejmě až na začátku února při prvních oficiálních předsezonních testech v Sepangu. „To pro nás znamená, že přijdeme o dva dny testování ve Valencii. Ty sice nejsou zdaleka tak důležité jako jarní testy, ale minimálně díky nim můžeme získat hrubou představu o tom, jak se motocykl chová, v čem je jiný a na co se připravit nebo zaměřit před jarními testy,“ vysvětlil jezdec.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00