Carlos Checa po třech letech v MotoGP

Tři dny před zahájením víkendu v Estorilu oznámil tým Pramac Racing jméno jezdce, který v posledních dvou závodech nahradí Mika Kallia. Podle předpokladu se jim stal španělský jezdec Carlos Checa.
Carlos Checa po třech letech v MotoGP

Mika Kallio pádem v prvním tréninku na Velkou cenu Francie nešťastně rozhodl o svém osudu v této sezoně a vůbec o svém účinkování v královské MotoGP. Zraněné rameno Fina neustále bolelo a v posledních závodech už to nebylo ani tak o závodění, jako o souboji s bolestmi a s tím, jak se do cíle udržet na motocyklu.

Po závodu v Austrálii Kallio řekl své definitivní rozhodnutí a po předchozí vzájemné dohodě, ukončil spolupráci s Pramac Racingem. Satelitní tým hledal vhodnou náhradu pro poslední dva důležité závody roku a tu našel v podobě Carlose Checa, španělského jezdce z patnáctiletou zkušeností v královské kubatuře (1993 – 2007).

„Poté, co Mika Kallio přijal rozhodnutí již neabsolvovat poslední dva závody sezony jsme se rozhodli povolat jezdce se zkušenostmi a talentem, který by nám úspěšně dokončil sezonu,“ řekl šéf týmu Pramac Racing Paolo Campinoti. „Také díky konzultaci s Ducati jsme se rozhodli povolat po třech letech absence v závodech MotoGP Španěla Carlose Checa, jenž v tomto roce závodil pro Ducati ve světovém šampionátu superbiků.“

„Jeho nesporného talentu a potenciálu jsme si plně vědomi, což je také důvodem, proč nedokážu popřít, že od něho očekáváme dobrý výsledek v obou závodech, kdy bude závodit v barvách Pramac Racingu,“ řekl Campinoti.

V týmu Pramac Racing teď bude zajímavé jezdecké složení v podobě nejmladšího jezdce Aleixe Espargara, který je ročník 1989 a jeho nového španělského týmového kolegy, který se narodil v roce 1972. Mládí a zkušenost, takové je nyní složení satelitní Ducati.

Nejlepší španělovo období v královské kubatuře bylo v roce 1998, když s pětistovkou Honda sezonu dokončil na čtvrté pozici a o něco později již v éře MotoGP skončil s Yamahou v roce 2002 pátý. Pro Pramac Racing je Checa velkou posilou, ale zvyknout si na nový stroj nebude jednoduché. V mistrovství superbiků závodí Checa se startovním číslem sedm, v MotoGP má ale sedmičku Hiroši Aojama, takže Španěla uvidíme závodit s jednasedmdesátkou.

„Rád bych Pramac Racingu skutečně moc poděkoval za jejich vloženou důvěru a za tento úžasný dárek!“ řekl Carlos Checa. „Po třech letech je pro mě velkým potěšením vrátit se zpátky do světa MotoGP, na který mám některé opravdu velmi hezké vzpomínky. Během těch tří let se toho změnilo hodně, co se týče motocyklů a prostředí MotoGP, ale spousta věcí zůstala beze změny.“

„Je mi jasné, že bych neměl očekávat příliš moc, protože Ducati Desmosedici GP10 je značně odlišný motocykl než ten, s kterým jsem letos závodil, ale znám hodně svých soupeřů a udělám maximum, abych s nimi bojoval bok po boku a pokusil se tyto dva závody dokončit s pozitivním výsledkem,“ řekl Checa.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00