Carmelo Ezpeleta: "motory Yamaha za 800.000 EUR."

Soukromé týmy budou mít pro rok 2014 na výběr širokou škálu možností, na čem absolvovat sezónu MotoGP.
Carmelo Ezpeleta: "motory Yamaha za  800.000 EUR."

Honda již před nějakou dobou ohlásila, že je schopna a ochotna prodávat závodní motocykly ostatním týmů (maximálně pět motocyklů). Cena se má pohybovat kolem 1 až 1,2 milionu eur.

Každá továrna má maximálně povoleny čtyři prototypy (Honda, Yamaha a Ducati), které mohou používat vlastní software ve spojení s jednotnou řídící jednotkou Magneti Marelli. Tyto stroje si budou muset vystačit s 20 litry paliva, zatímco jezdci motocyklů specifikace CR a jezdci na pronajatých strojích, mohou spotřebovat 24 litrů pohonných hmot, ale musí také použít jednotné řídící jednotky z Magneti Marelli.

Carmelo Ezpeleta při zahájení akce Ducati v Madonna di Campiglio poprvé zmínil, jaké budou náklady na motory Yamaha pro případné zájemce. „Yamaha bude vyžadovat 800.000 eur za pět motorů pro jednoho jezdce, včetně potřebných revizí a náhradních dílů,“ řekl Španěl. „Vzhledem k tomu, že jedno šasi stojí zhruba 200.000 eur, tak balíček s motory od Yamahy budo stát skro stejně, jako pořízení motocyklu od Hondy.“

Carmelo Ezpeleta byl dotazován, zda v roce 2014 uvidíme na dráze i motocykly s motory převzatých ze superbike (BMW, Aprilia). „Bude záležet čistě na týmech, pro jakou variantu se rozhodnou. Zda pořídí motocykl Honda, motory Yamaha nebo motocykly specifikace CR.“

15:25 | Jezdci Aprilie dnes slavili. Viňales se poprvé od svého přestupu k Aprilii dostal na podium a Espargaro navzdory kolizi s Quartararem dojel čtvrtý. odkaz
15:24 | Quartararo se byl po závodě omluvit Espargarovi... odkaz
15:21 | Bagnaia slaví vítězství a Bezzecchi se dnes poprvé v kategorii MotoGP podíval na podium. odkaz
15:19 | Dnešní podium v Assenu: odkaz
14:34 | Fabio Quartararo dnes neměl dobrý den. V závodě upadl hned dvakrát. Po druhé nehodě už musel definitivně odstoupit. odkaz