Soukromé týmy budou mít pro rok 2014 na výběr širokou škálu možností, na čem absolvovat sezónu MotoGP.
Honda již před nějakou dobou ohlásila, že je schopna a ochotna prodávat závodní motocykly ostatním týmů (maximálně pět motocyklů). Cena se má pohybovat kolem 1 až 1,2 milionu eur.
Každá továrna má maximálně povoleny čtyři prototypy (Honda, Yamaha a Ducati), které mohou používat vlastní software ve spojení s jednotnou řídící jednotkou Magneti Marelli. Tyto stroje si budou muset vystačit s 20 litry paliva, zatímco jezdci motocyklů specifikace CR a jezdci na pronajatých strojích, mohou spotřebovat 24 litrů pohonných hmot, ale musí také použít jednotné řídící jednotky z Magneti Marelli.
Carmelo Ezpeleta při zahájení akce Ducati v Madonna di Campiglio poprvé zmínil, jaké budou náklady na motory Yamaha pro případné zájemce. „Yamaha bude vyžadovat 800.000 eur za pět motorů pro jednoho jezdce, včetně potřebných revizí a náhradních dílů,“ řekl Španěl. „Vzhledem k tomu, že jedno šasi stojí zhruba 200.000 eur, tak balíček s motory od Yamahy budo stát skro stejně, jako pořízení motocyklu od Hondy.“
Carmelo Ezpeleta byl dotazován, zda v roce 2014 uvidíme na dráze i motocykly s motory převzatých ze superbike (BMW, Aprilia). „Bude záležet čistě na týmech, pro jakou variantu se rozhodnou. Zda pořídí motocykl Honda, motory Yamaha nebo motocykly specifikace CR.“