Carmelo Ezpeleta očekává, že Kawasaki letos v MotoGP pojede

Pro Hopkinse s Melandrim se rýsuje velká šance v roce 2009 závodit.
Vypadá to, že v případu Kawasaki se začíná blýskat na lepší časy, když šéf Dorny Carmelo Ezpeleta uvedl v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport, svůj předpoklad o tom, že Kawaski v letošním ročníku mistrovství světa nakonec pojede.

Kawasaki začátkem ledna sice oznámila stažení svého továrního týmu z MotoGP, ale Carmelo Ezpeleta se s myšlenkou sedmnácti motocyklů na startu prvního závodu v Kataru nemůže smířit a využívá všech svých manažerských dovedností, aby našel vhodné řešení pro všechny zainteresované.

To znamená, že Ezpeleta chce dosáhnout dohody, kde by tým Kawasaki pokračoval v MotoGP ještě v tomto roce jako polosoukromý tým, pod vedením současného manažera Michaela Bartholemyho.

„Je to smlouva až do roku 2011, kterou má Dorna s Asociací výrobců. V září nám každý z nich řekl s kolika motocykly budou závodit, včetně Kawasaki,“ řekl Ezpeleta. „Není tam žádná pokuta, ale smlouva se nemůže zrušit.“

„Znovu jsem potvrdil, že nepřipustím zrušení smlouvy. A potom, co řekli, že všechny náklady byly uhrazeny, navrhnul jsem jim, aby v roce 2009 závodili, výměnou za to, že bych je nechal mimo šampionát v roce 2010 a 2011.“

„Řekli, že je problém v tom, že mají motory jen na pětadvacet procent sezóny a nechtějí už vyvíjet další. Tak jsem hledal někoho ve Francii, který by byl schopen tuto práci udělat. Poslední překážkou je pro Japonce setkat se s těmi lidmi a přijmout jejich pracovní program.“

„Myslím si, že všechno se může vyřešit. Kromě toho Olivier Jacque dnes testuje na Eastern Creek. Tým bude znovu pod vedením Michaela Bartholemyho a to je důležité, aby se zabezpečily kontrakty obou jezdců Kawasaki Johna Hopkinse a Marca Melandriho.“

„V každém případě to je problém Kawasaki. Jestliže nebudou závodit, dám je k soudu.“

I když tato plánovaná smlouva jen jednoduše odkládá odchod Kawasaki z MotoGP, šéf Dorny věří, že jednání ohledně snižování nákladů zajistí v roce 2010 plný startovní rošt a to i bez přítomnosti japonského výrobce Kawasaki.

Ezpeleta věří, že jakmile budou výrobci ochotní přistoupit na jeden náhradní motocykl pro tým, než jak to funguje v současnosti, tak budou schopni navýšit počet svých jezdců v týmu.

„Před začátkem sezóny chci předpisy pro rok 2010, které jak si myslím, rozšíří pole motocyklů na dvacet,“ řekl Ezpeleta a závěrem dodal: „Vrátím se zpátky do Japonska, abych se setkal s šéfy Hondy a Yamahy a požádám je o větší úsilí z jejich strany. Zrušením náhradního motocyklu budeme od každého výrobce potřebovat to, aby měl jen o jeden motocykl navíc, než je tomu dnes, abychom měli startovní rošt plný.“
16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00