Carmelo Ezpeleta očekává, že Kawasaki letos v MotoGP pojede

Pro Hopkinse s Melandrim se rýsuje velká šance v roce 2009 závodit.
Vypadá to, že v případu Kawasaki se začíná blýskat na lepší časy, když šéf Dorny Carmelo Ezpeleta uvedl v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport, svůj předpoklad o tom, že Kawaski v letošním ročníku mistrovství světa nakonec pojede.

Kawasaki začátkem ledna sice oznámila stažení svého továrního týmu z MotoGP, ale Carmelo Ezpeleta se s myšlenkou sedmnácti motocyklů na startu prvního závodu v Kataru nemůže smířit a využívá všech svých manažerských dovedností, aby našel vhodné řešení pro všechny zainteresované.

To znamená, že Ezpeleta chce dosáhnout dohody, kde by tým Kawasaki pokračoval v MotoGP ještě v tomto roce jako polosoukromý tým, pod vedením současného manažera Michaela Bartholemyho.

„Je to smlouva až do roku 2011, kterou má Dorna s Asociací výrobců. V září nám každý z nich řekl s kolika motocykly budou závodit, včetně Kawasaki,“ řekl Ezpeleta. „Není tam žádná pokuta, ale smlouva se nemůže zrušit.“

„Znovu jsem potvrdil, že nepřipustím zrušení smlouvy. A potom, co řekli, že všechny náklady byly uhrazeny, navrhnul jsem jim, aby v roce 2009 závodili, výměnou za to, že bych je nechal mimo šampionát v roce 2010 a 2011.“

„Řekli, že je problém v tom, že mají motory jen na pětadvacet procent sezóny a nechtějí už vyvíjet další. Tak jsem hledal někoho ve Francii, který by byl schopen tuto práci udělat. Poslední překážkou je pro Japonce setkat se s těmi lidmi a přijmout jejich pracovní program.“

„Myslím si, že všechno se může vyřešit. Kromě toho Olivier Jacque dnes testuje na Eastern Creek. Tým bude znovu pod vedením Michaela Bartholemyho a to je důležité, aby se zabezpečily kontrakty obou jezdců Kawasaki Johna Hopkinse a Marca Melandriho.“

„V každém případě to je problém Kawasaki. Jestliže nebudou závodit, dám je k soudu.“

I když tato plánovaná smlouva jen jednoduše odkládá odchod Kawasaki z MotoGP, šéf Dorny věří, že jednání ohledně snižování nákladů zajistí v roce 2010 plný startovní rošt a to i bez přítomnosti japonského výrobce Kawasaki.

Ezpeleta věří, že jakmile budou výrobci ochotní přistoupit na jeden náhradní motocykl pro tým, než jak to funguje v současnosti, tak budou schopni navýšit počet svých jezdců v týmu.

„Před začátkem sezóny chci předpisy pro rok 2010, které jak si myslím, rozšíří pole motocyklů na dvacet,“ řekl Ezpeleta a závěrem dodal: „Vrátím se zpátky do Japonska, abych se setkal s šéfy Hondy a Yamahy a požádám je o větší úsilí z jejich strany. Zrušením náhradního motocyklu budeme od každého výrobce potřebovat to, aby měl jen o jeden motocykl navíc, než je tomu dnes, abychom měli startovní rošt plný.“
16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00