Carmelo Ezpeleta očekává, že Kawasaki letos v MotoGP pojede

Pro Hopkinse s Melandrim se rýsuje velká šance v roce 2009 závodit.
Vypadá to, že v případu Kawasaki se začíná blýskat na lepší časy, když šéf Dorny Carmelo Ezpeleta uvedl v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport, svůj předpoklad o tom, že Kawaski v letošním ročníku mistrovství světa nakonec pojede.

Kawasaki začátkem ledna sice oznámila stažení svého továrního týmu z MotoGP, ale Carmelo Ezpeleta se s myšlenkou sedmnácti motocyklů na startu prvního závodu v Kataru nemůže smířit a využívá všech svých manažerských dovedností, aby našel vhodné řešení pro všechny zainteresované.

To znamená, že Ezpeleta chce dosáhnout dohody, kde by tým Kawasaki pokračoval v MotoGP ještě v tomto roce jako polosoukromý tým, pod vedením současného manažera Michaela Bartholemyho.

„Je to smlouva až do roku 2011, kterou má Dorna s Asociací výrobců. V září nám každý z nich řekl s kolika motocykly budou závodit, včetně Kawasaki,“ řekl Ezpeleta. „Není tam žádná pokuta, ale smlouva se nemůže zrušit.“

„Znovu jsem potvrdil, že nepřipustím zrušení smlouvy. A potom, co řekli, že všechny náklady byly uhrazeny, navrhnul jsem jim, aby v roce 2009 závodili, výměnou za to, že bych je nechal mimo šampionát v roce 2010 a 2011.“

„Řekli, že je problém v tom, že mají motory jen na pětadvacet procent sezóny a nechtějí už vyvíjet další. Tak jsem hledal někoho ve Francii, který by byl schopen tuto práci udělat. Poslední překážkou je pro Japonce setkat se s těmi lidmi a přijmout jejich pracovní program.“

„Myslím si, že všechno se může vyřešit. Kromě toho Olivier Jacque dnes testuje na Eastern Creek. Tým bude znovu pod vedením Michaela Bartholemyho a to je důležité, aby se zabezpečily kontrakty obou jezdců Kawasaki Johna Hopkinse a Marca Melandriho.“

„V každém případě to je problém Kawasaki. Jestliže nebudou závodit, dám je k soudu.“

I když tato plánovaná smlouva jen jednoduše odkládá odchod Kawasaki z MotoGP, šéf Dorny věří, že jednání ohledně snižování nákladů zajistí v roce 2010 plný startovní rošt a to i bez přítomnosti japonského výrobce Kawasaki.

Ezpeleta věří, že jakmile budou výrobci ochotní přistoupit na jeden náhradní motocykl pro tým, než jak to funguje v současnosti, tak budou schopni navýšit počet svých jezdců v týmu.

„Před začátkem sezóny chci předpisy pro rok 2010, které jak si myslím, rozšíří pole motocyklů na dvacet,“ řekl Ezpeleta a závěrem dodal: „Vrátím se zpátky do Japonska, abych se setkal s šéfy Hondy a Yamahy a požádám je o větší úsilí z jejich strany. Zrušením náhradního motocyklu budeme od každého výrobce potřebovat to, aby měl jen o jeden motocykl navíc, než je tomu dnes, abychom měli startovní rošt plný.“
24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00