Carmelo Ezpeleta si starosti z možného odchodu Kawasaki nedělá

Podle šéfa Dorny je každopádně třeba začít šetřit.
Carmelo Ezpeleta si starosti z možného odchodu Kawasaki nedělá
Carmelo Ezpeleta, který stojí za kormidlem Dorny, nemá o mistrovství světa silničních motocyklů obavy a to ani v případě, že dva motocykly Kawasaki možná letos vůbec neuvidíme na startovním roštu královské kubatury.

Jak uvedl šéf Dorny pro autosport.com, pokud Kawasaki opravdu oznámí konec, je tu možnost, že tým převezme Jorge Martinéz a v sezóně 2009 bude mít v MotoGP premiéru tým Aspar. Pokud by nevyšla ani tato varianta, tak prostě v Kataru sezónu zahájí sedmnáct motocyklových prototypů. Nicméně Ezpeleta si myslí, že tento druh sportovního odvětví zůstane stejně silný, jak tomu bylo doteď.

„Především musíme vyřešit situaci ohledně Kawasaki,“ uvedl pro Motosprin Carmelo Ezpeleta. „Mají s Dornou podepsanou smlouvu, kde se zavázali k účasti ve světovém šampionátu nejméně do roku 2011.“

„Je logické, že od chvíle, kdy jsem byl od Kawasaki informován, jsem s nimi měl hned několik jednání. Vzpomněl jsem na smlouvu, kterou s námi podepsali a požádal je, aby znovu zvážili svou situaci. Rovněž jsem je požádal, aby odložili své rozhodnutí odejít.“

Zdali mám obavy? Ne, protože jsem o tom všem hodně přemýšlel a myslím si, že ještě takovou ránu snesu. Jestliže zvládneme v letech 2009 a 2010 udržet atraktivnost MotoGP jak doposud, pak my všichni z toho vyjdeme mnohem silnější.“

„Jako osoba zodpovědná za světový šampionát, mám povinnost vzít do úvahy každou možnou variantu a dokonce v případě vůbec nejhoršího scénáře, v tom nevidím žádnou katastrofální situaci.“

Když byl Carmelo Ezpeleta dotázán, jaký je ten nejhorší scénář, který měl na mysli, odpověděl: „Zahájit sezónu 2009 se sedmnácti motocykly na startovním roštu.“

„Není to ideální a není to ani to co chci, ale není to žádná tragédie nebo něco jiného. Nicméně si myslí, že k tomu nakonec ani nedojde. Domnívám se, že po tom všem budeme závodit s devatenácti motocykly. Ale jestliže tomu tak nebude, pak to jen znamená, že pojedeme závod s jedním chybějícím motocyklem, oproti roku 2008.“

„Prioritou je mít nejméně devatenáct motocyklů v roce 2010. A to za každou cenu. V tomto směru jsem už začal jednat ode dne, kdy mi z Kawasaki oznámili, že chtějí odejít.“

„V každém případě možnost, že se Kawasaki sezóny 2009 zúčastní, nelze tak či tak vyloučit. Koneckonců Kawasaki podepsala s Dornou smlouvu a takovéto obchody se nemůžou ukončit ze dne na den.“

Šéf Dorny rovněž apeloval na zahájení cesty směrem ke snižování výdajů, když uvedl: „MotoGP musí začít snižovat náklady. Už dlouho mám v tomto směru řadu myšlenek, ale já můžu pouze dávat návrhy. Je to také věcí konstruktérů, aby přijali určitá rozhodnutí a našli kompromisy v tom jak závodit, ale přitom méně utrácet. Například bych navrhnul jen tři motocykly pro tým. Spokojil bych se s tím, že je tam o jeden motocykl méně.“

„Použil bych ocelové brzdy a už ne karbonové. Pokud by to bylo přínosem, zrušil bych páteční volné tréninky. A motocykly satelitních týmů by měly být konkurenceschopné nejméně dvě sezóny, ne jak je tomu teď, že na konci sezóny ho mají zničený a pak ho od základu dávají znovu dohromady,“ uvedl závěrem Carmelo Ezpeleta.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A