Cecchinelli je pro zmrazení vývoje pohonných jednotek

Podle šéfa LCR Hondy, můžou díky tomu ušetřit nemalé peníze.
Podle šéfa LCR Hondy Lucia Cecchinelliho je jedním z možných způsobů jak eliminovat finanční náklady týmů MotoGP, ve zmrazení vývoje pohonných jednotek motocyklů. To by se pak mohlo pozitivně odrazit ve snížení výdajů přibližně mezi dvaceti až třiceti procenty.

Právě Cecchinelli je jedním z šéfů soukromého týmu královské kubatury, jehož bytí a nebytí záleží na finanční podpoře ze strany sponzorů. Získat obrovské prostředky k zajištění chodu týmu v tak prestižní soutěži není lehkou záležitostí a v dnešní době, kdy se celosvětová ekonomika potýká s čím dál vážnějšími problémy, je získat finanční prostředky stále těžší.

První obětí ekonomické krize v MotoGP se tak paradoxně stal ne soukromý, ale naopak tovární tým Kawasaki. Ovšem v této věci zatím není nic rozhodnuto a v centrále japonského výrobce se stále jedná. Ovšem tato situace přímo volá po tom, aby došlo ke změnám, které by takovým vypjatým situacím dokázaly předejít.

Lucio Cecchinelli věří, že vhodně postavená pravidla jsou klíčem k omezení výdajů, když pro Motorcycle News uvedl: „Jestliže chceme snížit výdaje, musíme upravit technické předpisy. Věřím, že v MotoGP potřebujeme zmrazit vývoj motorů, snížit jejich počet a zvýšit jejich životnost.“

„Prodloužení životnosti motoru, bude mít dopad na jejich celkový počet. Máme jednoho jezdce v týmu a jezdíme s osmi motory, což jsou obrovské výdaje nejen na jejich výrobu, ale rovněž na údržbu,“ řekl šéf LCR Hondy a dodal: „Stálé přesuny motoru mezi Evropou a Japonskem stojí spoustu peněz.“

Cecchinelli věří, že řešením je snížení otáček motoru: „Musíme omezit otáčky. Použitím vysokých otáček, jak to nyní děláme v MotoGP, způsobuje mnohem větší opotřebení motorů a my následně potřebujeme provést rozsáhlejší údržbu a také výměnu většího počtu součástek.“

„Řekl bych, že potřebujeme tak maximálně čtyři motory a limit na osmnácti tisících otáčkách. Mít motory, jenž mají devatenáct nebo jednadvacet tisíc otáček nemá žádný dopad na výrobní technologie, takže pracujeme na vývoji bez jakýchkoliv výhod pro továrny, ale s obrovskými náklady.“

Na druhou stranu Paul Denning z tovární Suzuki není velkým zastáncem dalších změn v pravidlech. Dle jeho slov již tady není prostor pro další významné změny. Po změně obsahu pohonných jednotek motocyklů královské kubatury a po schválení pravidla jednotných pneumatik, je podle šéfa týmu Rizla Suzuki čas na určité období stability.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00