Cecchinelli je pro zmrazení vývoje pohonných jednotek

Podle šéfa LCR Hondy, můžou díky tomu ušetřit nemalé peníze.
Cecchinelli je pro zmrazení vývoje pohonných jednotek
Podle šéfa LCR Hondy Lucia Cecchinelliho je jedním z možných způsobů jak eliminovat finanční náklady týmů MotoGP, ve zmrazení vývoje pohonných jednotek motocyklů. To by se pak mohlo pozitivně odrazit ve snížení výdajů přibližně mezi dvaceti až třiceti procenty.

Právě Cecchinelli je jedním z šéfů soukromého týmu královské kubatury, jehož bytí a nebytí záleží na finanční podpoře ze strany sponzorů. Získat obrovské prostředky k zajištění chodu týmu v tak prestižní soutěži není lehkou záležitostí a v dnešní době, kdy se celosvětová ekonomika potýká s čím dál vážnějšími problémy, je získat finanční prostředky stále těžší.

První obětí ekonomické krize v MotoGP se tak paradoxně stal ne soukromý, ale naopak tovární tým Kawasaki. Ovšem v této věci zatím není nic rozhodnuto a v centrále japonského výrobce se stále jedná. Ovšem tato situace přímo volá po tom, aby došlo ke změnám, které by takovým vypjatým situacím dokázaly předejít.

Lucio Cecchinelli věří, že vhodně postavená pravidla jsou klíčem k omezení výdajů, když pro Motorcycle News uvedl: „Jestliže chceme snížit výdaje, musíme upravit technické předpisy. Věřím, že v MotoGP potřebujeme zmrazit vývoj motorů, snížit jejich počet a zvýšit jejich životnost.“

„Prodloužení životnosti motoru, bude mít dopad na jejich celkový počet. Máme jednoho jezdce v týmu a jezdíme s osmi motory, což jsou obrovské výdaje nejen na jejich výrobu, ale rovněž na údržbu,“ řekl šéf LCR Hondy a dodal: „Stálé přesuny motoru mezi Evropou a Japonskem stojí spoustu peněz.“

Cecchinelli věří, že řešením je snížení otáček motoru: „Musíme omezit otáčky. Použitím vysokých otáček, jak to nyní děláme v MotoGP, způsobuje mnohem větší opotřebení motorů a my následně potřebujeme provést rozsáhlejší údržbu a také výměnu většího počtu součástek.“

„Řekl bych, že potřebujeme tak maximálně čtyři motory a limit na osmnácti tisících otáčkách. Mít motory, jenž mají devatenáct nebo jednadvacet tisíc otáček nemá žádný dopad na výrobní technologie, takže pracujeme na vývoji bez jakýchkoliv výhod pro továrny, ale s obrovskými náklady.“

Na druhou stranu Paul Denning z tovární Suzuki není velkým zastáncem dalších změn v pravidlech. Dle jeho slov již tady není prostor pro další významné změny. Po změně obsahu pohonných jednotek motocyklů královské kubatury a po schválení pravidla jednotných pneumatik, je podle šéfa týmu Rizla Suzuki čas na určité období stability.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |