Cecchinello hovořil o grafické podobě LCR Hondy

V době příprav na novou sezonu je samozřejmě důležité najít co nejlepší základní nastavení pro daný stroj, ale neméně důležitým je také jeho vzhled, kterým se po celou sezonu prezentuje.

Finanční stránka každého z projektů MotoGP je velmi náročná a neobejde se bez partnerů, kteří jednotlivé týmy podporují. Lucio Cecchinello, který stojí za kormidlem soukromého týmu LCR Hondy o tom ví své a na malý moment poodhalil zákulisí svého týmu, kde pracují na nové podobě Hondy RC212V 2010 francouzského jezdce Randy De Punieta.

„Zimní období je velmi náročné pro mě i pro všechny spolupracovníky týmu,“ řekl Cecchinello. „Každá sekce dokončuje stanovené cíle, ale času není nazbyt, protože šampionát už začíná v dubnu. Mezi prací na přípravě samotného týmu musíme také zvážit grafickou stránku, jenž definuje tým, jezdce a celkovou podobu motocyklu pro nadcházející sezonu."

O tom, jak vypadá práce na novém zbarvení motocyklu, šéf týmu LCR Hondy dále uvedl: „Potom, co máme uzavřeny kontrakty s našimi partnery obvykle začneme pracovat na grafické podobě motocyklu fixací rozměrů, umístěním log a to společně s hlavní barvou, která zvýrazní náš motocykl mezi ostatními.“

„V roce 2006 jsme pro Casey Stonera vytvořili speciální australskou kombinaci a ta nám přinesla velmi úspěšnou odezvu. V poslední době jsme se zaměřili na startovní číslo umístěné na fluorescenční barvě a loni jsme připravili speciální návrh pro zbarvení kol motocyklu. Společně s grafickým oddělením zvažujeme několik kombinací k tomu, aby byl motocykl atraktivnější a lépe  viditelnější v televizi.“

Klepněte pro větší obrázek

Když je návrh připravený a máte pohromadě všechny podklady, co následuje potom?

„Každým rokem přijdou výrobci s novým vzhledem motocyklů včetně kapotáží. Ve spolupráci s našimi techniky rozpočítáme kompletní plochu aerodynamiky ve snaze přizpůsobit grafickou podobu, kterou jsme už dříve naplánovali pro jednotlivé komponenty – přední a zadní část, obě  boční strany a palivová nádrž. Jakmile dokončíme překreslení grafiky, nastupuje další fáze a to přelepování lepící páskou a pak už je vše připraveno k nástřiku.“

„Nástřik kapotáže je dlouhodobý a pracný proces,“ pokračoval Cecchinello. „Nejdříve jsou kryty s uhlíkových vláken ručně naimpregnovány a potom natřeny speciálními vodou rozpustnými barvami různých odstínů. Po dvou dnech a kvantu práce, včetně náročného procesu sušení jsou kryty připraveny na potisk.“

„Aerodynamické kryty jsou velmi lehké (jedna kompletní sada váží kolem 2,2 kilogramů) a proto v případě nehody nejsou tolik odolné. Pokud ale poškození není velké, dokážeme je opravit, i když je to velmi choulostivá záležitost, protože pokud jezdíte tří set kilometrovou rychlostí, tak vznikají velké vibrace,“ řekl závěrem Lucio Cecchinello, šéf týmu LCR Honda.

Tým LCR Hondy je nyní v Kataru, kde se připravuje na poslední dvoudenní test třídy MotoGP. Ten je na programu už tento čtvrtek osmnáctého března a Randy De Puniet se v paddocku okruhu Losail určitě představí s motocyklem v nové barevné úpravě pro nadcházející sezonu 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00