Cecchinello: Nejlepší víkend byl na Silverstonu

Sezou 2010 můžeme v případě soukromého týmu královské kubatury rozdělit na dvě části. První je do závodu v německém Sachsenringu, druhá pak od návratu de Punieta v závodu GP České republiky.
Cecchinello: Nejlepší víkend byl na Silverstonu

V první části roku se italskému týmu dařilo, Randy De Puniet dokázal v kvalifikacích bojovat o nejlepší pozice a na Silverstonu a v Assenu to dokonce vypadalo na pole position. Nicméně osudná nehoda v německém Sachsenringu zastavila velmi dobře rozjetého Francouze a jeho tým LCR Honda.

De Puniet letos startoval celkem třikrát z první řady a jeho nejlepším výsledkem byl závod v Katalánsku, kde cílem projel čtvrtý. Ze Španělska odjel Cecchinelliho tým do Německa, bohužel tam De Puniet v jedné ze zatáček spadl a Mika Kallio mu nešťastně přejel nohu. Francouz vynechal jen jednu velkou cenu v americké Laguně Seca a na závodní dráze se objevil v Brně.

Samozřejmě noha nebyla stoprocentní, De Punieta bolela, ale od závodu v Japonsku až do konce sezony nechyběl ani jednou v první desítce, čehož si jeho teď už bývalý šéf týmu cení. „Měli jsme dobrou sezonu, zvlášť v její první polovině,“ řekl Lucio Cecchinello. „Randy byl pokaždé vpředu, bojoval o pole position a v některých závodech dokonce o pozice na stupních vítězů. S tím jsme byli rozhodně spokojeni, ale měli smůlu s Randyho zraněním. To bylo pro něho velmi těžké období.“

„Je schopen mimořádných věcí, i když není motocykl stoprocentní nebo on není stoprocentně v kondici. V trénincích jsme se dostali blízko jeho předchozím výkonům, v závodech jsme dosahovali dobrých výsledků, ale stále ještě potřeboval zlepšit svůj stav. Každý v paddocku ví, že má na páté, šesté místo, když bude znovu v dobré kondici.“

Na otázku, jaký byl pro LCR Hondu letos nejlepší víkend sezony, Cecchinello odpověděl: „Ten nejlepší byl rozhodně na Silverstonu, protože jsme byli velmi blízko umístění na stupních vítězů a stejně tak v kvalifikaci stačil jen kousek, abychom získali pole position. Bylo to skvělé, protože jsme už hodně let neviděli nezávislé týmy se satelitními motocykly bojovat o takovéto pozice.“

Naopak ten nejtěžší moment přišel v Německu. „To co se stalo v Německu, bylo pro všechny skutečně nečekané. Bylo to vážné zranění a je úžasné, jak rychle se chtěl Randy vrátit zpátky. Bojoval s časem a tvrdě dřel, aby se po dvaceti dnech vrátil zpátky, což je úžasné. Samozřejmě jeho výkony byl nehodou ovlivněny, ale jeho úsilí bylo jedinečné.“

Závěr roku se u LCR Hondy nesl ve znamení loučení, Randy De Puniet zvolil změnu a tým zase sázku na jistotu v podobě bývalého jezdce MotoGP a současného mistra světa Moto2, Toniho Elíase. „Toniho čeká období, kdy bude potřebovat znovu získat cit s motocyklem MotoGP,“ pokračoval Cecchinello. „Víme, že zimní testy a první závody budou náročné, ale věříme, že s ním dokážeme bojovat o páté, šesté místo a jak už předvedl v minulosti, možná získáme stupně vítězů. Toni v minulosti ukázal, že pokud má ten správný kontakt s motocyklem, může porazit třeba i Valentina Rossiho!“

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00