Cecchinello změnu strategie Hondy vítá

V letošním roce má tým LCR Honda zcela nový stroj RC212V, který je v mnohém jiný než jeho předchůdci, což soukromému týmu pod vedením Lucia Cecchinelliho nabízí velkou šanci na další zlepšení.

Minulý týden si Randy De Puniet poprvé vyzkoušel na dráze v Sepangu novou Hondu a i když z toho byly dva třinácté časy na kolo, italský šéf týmu je přesvědčen, že jim dvoudenní test nabídnul velmi důležité informace.

De Puniet během dvoudenního testu v Malajsii zajel na pěti a půl kilometrovém okruhu celkem sto deset kol. Všechen čas strávil především adaptací na nový charakter motocyklu a hledáním optimálního nastavení.

Letošní Honda určena pro satelitní týmy MotoGP je popisována jako model velmi blízký tovární verzi než jak tomu bylo v předchozích ročnících světového šampionátu a ohledně těchto změn hovořil šéf týmu LCR Lucio Cecchinello.

„Je pozitivní, že Honda změnila svou strategii,“ uvedl Ital. „Máme nyní zcela nový motocykl a hodně na něm pracujeme, protože je mnohem složitější než v předchozí sezoně.“

„Motorka je uměleckým dílem, je velmi precizní v každém jednotlivém detailu a má spoustu možností pro další nastavení. Má rovněž nový software řídícího programu pro kontrolu trakce a další sadu parametrů pro spotřebu paliva a podobně, což je ve skutečnosti software, který je velmi komplikovaný. Myslím, že si s tím technici užijí!“

„Nová motorka je podstatně jiná, protože je kratší a má jiné rozdělení zátěže. Velká část váhy se tak přenesla dozadu, aby zlepšila trakci a těžiště je také výš. V současné době s tím máme hodně práce, protože musíme najít správné nastavení pro Randyho.“

Další test je znovu v Sepangu koncem února a tam na Cecchinelliho tým čeká nejen práce s nastavením, ale také s řešením problému s vibracemi.

„Budeme pokračovat v započaté práci a rovněž se pokusíme vyřešit problémy s vibracemi, které se nečekaně objevily a to vůbec poprvé za celou dobu, co spolupracujeme s Hondou,“ řekl závěrem Lucio Cecchinello.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00