CEO Dorna Carmelo Ezpeleta: Potřebujeme více pneumatik

CEO Dorna Carmelo Ezpeleta: Potřebujeme více pneumatik

Nejvíce kritiky se dostává novým pneumatikám zejména od jezdců továrního týmu Yamahy. „Potřebujeme větší výběr," dodává Carmelo Ezpeleta.

Śef Dorny, Carmelo Ezpeleta je v posledních měsících, díky změnám předpisů v MotoGP, pod palbou kritiky. V rozhovoru pro Speedweek.com se zabýval nejen otázkou předpisů, ale také novými pneumatikami.

Carmelo, na schůzi Komise pro bezpečnost v Dauhá hovořil Valentino Rossi o nové generaci pneumatik Bridgestone. Hlavním tématem v této oblasti byla přilnavost, na kterou si stěžoval hlavně Lorenzo. Co se bude dít teď?

Kde já vidím problém? Od roku 2009 máme jediného dodavatele pneumatik. Během víkendu většinou závodníci využívají pouze jeden typ zadní pneumatiky. Tvrdou zadní pneumatiku jezdci prototypových motocyklů prakticky nevyužívají. Při letošní GP v Kataru ji použil v závodě pouze Marquez. Podle mého názoru musíme najít lepší řešení.

Společnost Bridgestone působí v nejvyšší třídě MotoGP od roku 2002

Dohoda s Bridgestone vyprší na konci roku 2014. Ta bude prodloužena pouze o jeden rok. Od roku 2016 by měl být jiný dodavatel pneu. Oslovili jste pouze Michelin, Pirelli a Dunlop nebo ještě může přijít někdo další?

Ano, smlouva bude prodloužena pouze o příští sezónu. Není mnoho času pro nového dodavatele pneumatik. Není žádným tajemstvím, že i ostatní firmy mají zájem v budoucnu spolupracovat, přesto může pokračovat spolupráce i s Bridgestone.

Přehled úspěchů společnosti Bridgestone na MotoGP:

2002: Bridgestone vstupuje do MotoGP

2002 GP Austrálie: První startovní postavení v MotoGP – Jeremy McWilliams, Proton KR

2003 GP Brazílie: Poprvé na stupních vítězů MotoGP – Makoto Tamada, Pramac Honda

2004 GP Brazílie: První vítězství na MotoGP – Makoto Tamada, Camel Honda

2007: První titul světového šampiona v MotoGP – Casey Stoner, Ducati

2009: Bridgestone se stává oficiálním dodavatelem pneumatik pro MotoGP

2012 GP San Marino a Rimini: Bridgestone slaví své 100. vítězství v MotoGP

Bridgestone musí přesvědčid, že dokáže poskytnout jezdcům lepší možnosti? V opačném případě může být od roku 2016 dodavatel třeba Michelin?

Před dvěma lety byly pneumatiky Bridgestone fantastické pro Yamahu, Stoner a Pedrosa nadávali. Nyní zřejmě Honda těží z nové generace. Musíme najít takové řešení, aby měli jezdci větší výběr a převládala větší spokojenost.

Nemůžeš navrhnout, aby výrobce lépe reagovat na zvláštní potřeby?

Ne, protože pak by situace vypadala podobně jako v dobách pneumatikové války.Jsem naprosto přesvědčen, že můžeme najít dodavatele, který nabízí větší rozmanitost v rámci standardních pneumatik.

Jezdci a týmy potřebují větší rozsah směsí a větší výběr?

Přesně tak, to je to správné slovo! Větší výběr, což je vhodné označení. To je také možné se standardními pneumatikami. Místo dvou směsí, potřebujeme tři až čtyři různé zadní pneumatiky. Není na tom nic zázračného, potřebujeme například Extra Hard, Hard, Medium a Soft. To by bylo dostačující.

Každý jezdec by si mohl vybrat takovou pneumatiku, která by nejvíce vyhovovala jeho jezdeckému stylu a potřebám konstrukce motocyklu.

Správně. To je celá pointa. Souhlasím.

Doporučujeme

Články odjinud