Cesta do Sepangu bude pro Edwardse plná emocí

Rodák z Texasu se nyní připravuje na první test roku a jako jeden z mála jezdců CRT odjíždí do Malajsie se svým novým týmem Forward Racing a také novým litrovým motocyklem Suter/BMW.
Cesta do Sepangu bude pro Edwardse plná emocí

Colin Edwards se vrací na okruh, kde loni v říjnu těžce havaroval při kontaktu s padajícím Marcem Simoncellim. Američan si přitom zranil rameno a začátkem listopadu 2011 musel vynechat dvoudenní test ve Valencii. Koncem listopadu už Suter/BMW testoval v Jerezu a technikům mohl nabídnout zpětnou vazbu, která byla důležitá pro jeho další vývoj.

Během zimní přestávky Američan usilovně pracoval na své kondici a týden před úvodním testem předsezonní přípravy se po zdravotní stránce cítí v pořádku. Samozřejmě náročné podmínky okruhu v Sepangu Edwardsovu fyzičku důkladně prověří.

„Je to dobré. Není to sice stoprocentní, ale jednou jsem se ráno vzbudil a pravé rameno mě bolelo víc než to levé a to jediné jsem ještě neměl operované!“ řekl v rozhovoru pro MotoGP.com Colin Edwards. „Cesta do Sepangu bude především hodně emocionální. Myslím, že je důležité tam jet a vrátit se na dráhu potom, co se tam před několika měsíci stalo.“

Na novém motocyklu čeká Edwardse a jeho tým ještě spousta práce, protože naposledy v Jerezu Američan nedokázal využít jeho plného potenciálu. Nicméně všichni věří, že během zimy došlo ke změnám, které situaci zlepší. „Hlavní je elektronika. Motorka má velký potenciál, ale my dokázali jezdit jen na pětašedesáti procent, protože elektronika nebyla taková na jakou jsem zvyklý.“

„Nikdy předtím jsem nepracoval se systémy od Bosche nebo Magneti Marelli, ale během testu tam od nich bylo pár chlapů, kteří si dělali poznámky a co vím, tak splní všechny mé požadavky, které potřebujeme pro další test.“

„Kdykoliv jsme provedli nějakou změnu na elektronice, celkově to zlepšilo chování celého kompletu, aniž bychom přitom něco změnili v nastavení konfigurace. Jakmile zlepšíte elektroniku, motorka pracuje lépe. Ani jednou jsem nebyl ve stádiu, kde bych mohl říct, dobře, podvozek potřebuje to a to, rameno potřebuje tamto, protože do tohoto bodu jsme se nedokázali dostat. Především potřebujeme vyřešit elektroniku, to je teď hlavní věc,“ pokračoval Colin Edwards.

Test v Sepangu bude zajímavým srovnáním výkonů mezi továrními prototypy a motocykly z kategorie CRT. Colin Edwards je přesto jediným jezdcem s motocyklem Suter/BMW, ale tento stav nevidí jako nevýhodu. Naopak. Edwards věří, že změny na motocyklu budou schopni dělat rychleji než je tomu u továren.

„S BMW a Suterem předpokládám krátkou dobu pro změny, určitě rychlejší než vyžaduje celý proces u továrního motocyklu. Těším se na to, že budeme schopni velmi rychle zlepšit tento motocykl,“ uvedl Američan a závěrem dodal k očekávaným časům v Sepangu: „Pokud musím uvést nějaké číslo, tak budu rád za časy 2´03 nebo 2´02 sekundy. Dokážeme to? To je otázka, na to si musíme počkat a uvidíme.“

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00