Cíle pro příští sezonu jsou v první desítce

První kompletní sezonu v motocyklovém mistrovství světa absolvoval Jakub Kornfeil v nejnižší kubatuře do 125ccm, kde spojil síly s týmem Racing Germany a v celkovém hodnocení obsadil sedmnáctou příčku.
Cíle pro příští sezonu jsou v první desítce

V sedmnácti závodech sezony nasbíral celkem osmadvacet bodů. V osmi Grand Prix nebodoval, dvakrát projel cílem patnáctý, pětkrát obsadil čtrnáctou příčku, v Portugalsku skončil těsně za první desítkou a nejlepším výsledkem sezony je jedenáct bodů za páté místo z Brna.

Na nováčka v prestižním seriálu určitě dobrý výkon a příslib do budoucna. Zda bude budoucnost Jakuba Kornfeila znovu spojena s německým týmem je otázkou, protože jednání stále probíhají, ale v příštím ročníku mistrovství světa se máme určitě na co těšit. Rodák z Rohatce u Hodonína je velmi talentovaným závodníkem ale rovněž bude důležité, zda získá techniku, která mu umožní bojovat o příčky v první desítce.

S Jakubem Kornfeilem jsme hovořili během víkendu a český motocyklový závodník MotoGPSports.cz odpověděl na několik otázek, týkajících se uplynulého ročníku mistrovství světa silničních motocyklů.

S výsledkem uplynulého ročníku jste spokojen?
Jakub Kornfeil: „Samozřejmě to mohlo být mnohem lepší, ale myslím, že jsem něco ukázal a není se za co stydět. Myslím, že můžu být spokojený. Před začátkem sezony jsem si dal za cíl skončit do osmnáctého místa, ten jsem si splnil a to bylo pro mě prioritou.“

Nejlepší závod sezony?
Jakub Kornfeil: „Nejlepší závod sezony, to je těžké říct. Samozřejmě je to Brno, protože tam jsem skončil pátý, ale rovněž v Estorilu to bylo těžké, byly tam dva starty a byl to rovněž hezký závod. Takže nejlepší závod sezony Brno a portugalský Estoril.“

… a ten nejhorší?
Jakub Kornfeil: „Tak to si myslím byl německý Sachsenring. Jednak mě tam postihla viróza a nedalo se startovat, protože byly velmi zajímavé podmínky. Nebylo ani mokro a ani sucho a nikdo nevěděl, jaké nasadit pneumatiky. Bohužel já, Folger, Schrötter a ještě někdo jsme obuli pneumatiky do mokra, trať pak po třech, čtyřech kolech oschla a pak už se na tom nedalo jet. Byl jsem tam úplně poslední a to byl asi ten nejhorší víkend celé sezony.“

Technika Vás nejvíc zradila jenom v Japonsku?
Jakub Kornfeil: „Technických poruch bylo mnohem víc, nejenom v Japonsku, ale také v Barceloně a v Silverstonu, kdy jsem nedojel závod kvůli poruše. V Barceloně jsme měli velké problémy, tak nedokázali přijít na to co tomu je, motor nešel do otáček, motorka nejela a tehdy se nám ji ani proi závod nepodařilo nastavit.“

Bylo reálné letos skončit celkově patnáctý? Na patnáctého Martina jste ztratil sedm bodů.
Jakub Kornfeil: V polovině jsem sezony jsem si říkal, že by tam ta patnáctka mohla jít, protože na Martina (Adrian Martin) jsem měl a Iwema (Jasper Iwema) měl něco s pravou rukou, takže jsem si myslel, že by to mohlo vyjít. Bohužel pak jsem ve čtyřech závodech nebodoval kvůli technické poruše, takže to se potom těžko závodí.“

V příštím roce pojedete ve stejném týmu?
Jakub Kornfeil: „Zatím se vůbec neví na jaké motorce pojedu nebo u jakého týmu, všechno je otevřené, takže v této chvíli nevím, jakou techniku vůbec dostanu. Máme něco rozjednané a do konce roku by se to mělo rozhodnout.“

Co bude cílem pro druhou sezonu?
Jakub Kornfeil: „Každopádně bych moc rád umístění do osmého místa, protože hodně dobrých kluků letos odešlo a pokud dostanu dobrou motorku a bude se mi aspoň trošku dařit, tak si myslím, že to není nic nereálného.“

Program pro období volna?
Jakub Kornfeil: „Do Vánoc budu relaxovat, jen teprve před týdnem skončila sezona, takže určitě nějaký odpočinek, ale neříkám, že do svátků nebudu cvičit to zase ne. Po novém roce už zahájím plnou přípravu, abych se za ten měsíc, měsíc a půl připravil na novou sezonu. Samozřejmě také pojedu na hory, potom bych měl mít dvoje týdenní soustředění v Itálii, které jsem už absolvoval loni a je to něco, co vám dá hodně.“

Klepněte pro větší obrázek

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00