Švýcar v Jerezu pokračoval v přípravě svého motocyklu s podvozkem japonského výrobce Moriwaki a po třech dnech ze Španělska odjel s jedenáctým časem a minimální ztrátou na nejlepší.
Na Itala Cortiho ztratil něco kolem půl sekundy, což je pro tohoto talentovaného Švýcara pozitivní výsledek, protože je jeho cílem bojovat s nejlepšími a dobrými výsledky si zasloužit vysněné místo v MotoGP.
„Půl sekundy samozřejmě není velká ztráta, ale chci jezdit vpředu,“ řekl Thomas Lüthi po testu v Jerezu. „Celkově byl tento test pozitivní. Byli jsme schopni vyzkoušet spoustu věcí a našli některá dobrá řešení a po počátečních potížích jsme mohli pokračovat správným směrem.“
Na jihu Španělska v pondělí odpoledne pršelo, navíc pro všechny tři dny testu platilo u motorových jednotek omezení na sedm set padesát kilometrů a tak už v pondělí pro testování moc času nezůstalo.
„Bohužel jsme byli limitování počtem kilometrů a poslední den jsme toho moc neudělali. Teď už se těším na první závod v Kataru, kde chci atakovat přední příčky,“ řekl závěrem švýcarský jezdec týmu Interwetten Moriwaki Moto2 Thomas Lüthi.
V pondělí se tak Švýcarův tým soustředil na pneumatiky a nastavení motocyklu. S ohledem na omezení pak test museli po osmadvaceti kolech ukončit.
Přípravu v Jerezu zhodnotil šéf týmu Terrell Thien slovy: „Pro tento test jsme měli spoustu plánů a velmi nabitý testovací program. Tom první dva dny využil k tomu, aby s motocyklem získal více zkušeností a my vyzkoušeli spoustu nastavení, protože podmínky byly téměř perfektní.“
„Bez limitu v kilometrech a pneumatikách bychom toho vyzkoušeli daleko více, ale omezení bylo stejné pro všechny týmy. Časy na vedoucích příčkách jsou tak těsné, že tam nezůstává prostor pro chyby. Před závodem v Kataru ještě musíme zvládnout něco udělat a najít vhodné nastavení pro pouštní okruh,“ řekl závěrem Terrell Thien.