Claudio Domenicali dnes představil novou Desmosedici GP9

Nová Ducati doznala mnoha změn, od rámu až po systém řízení motoru.

Třetí den Wrooom – MotoGP Press Ski Meeting 2009 proběhl ve znamení tisková konference výkonného ředitele Ducati Corse Claudia Domenicaliho, který hovořil o technických změnách u nového motocyklu Ducati Desmosedici GP9, který byl dnes poprvé představen světovému tisku.

„Tak jako vždy, je potěšením být přítomen v Madonna di Campiglio na Wrooom 2009,“ uvedl Claudio Domenicali, který úvodem krátce zhodnotil uplynulou sezónu Ducati. „Minulá sezóna byla určitě vzrušující s některými, pro nás skvělými okamžiky a také, že byla samozřejmě náročná. Když se podíváte na čísla, tak jsme vyhráli šest závodů, v devíti případech získali pole position a nastavili nejrychlejší čas na kolo v osmi závodech. Pokud by nebylo, pravděpodobně vůbec kdy nejlepšího Valentina v jeho návratu zpět, po dvou těžkých sezónách, kdy zmobilizoval síly tak, aby měl zcela výjimečnou sezónu, tato čísla by poskytla výsledný součet úspěšné obhajoby světového titulu. Když vezmete do úvahy tyto výsledky, skutečnost, že Casey (Stoner) má jen třiadvacet let a spoustu potenciálu k tomu, aby se zlepšil ještě víc, tak jednou zklamání pomine a my pak nemůžeme být nic jiného, než s rokem 2008 spokojeni a před nadcházející sezónou si věřit.“

Klepněte pro větší obrázek„Pro rok 2009 máme hodně novinek, počínaje motocyklem. GP9 je charakteristický významnou změnou v podvozku s přechodem z tradičního mřížkového ocelového rámu Ducati, na rám z uhlíkových vláken, který je od horní části motoru až na úroveň hřídele řízení. To je změna, o které jsme přemýšleli a dlouho testovali nejdříve s Vittorianem (Guareshi), jenž je pokaždé našim prvním zkušebním bodem. Dal novému systému svůj souhlas a pak už testovali regulérní jezdci v Barceloně. Zvítězili jsme v mistrovství světa s trubkovým rámem, takže to byla samozřejmě účinná konstrukce, ale my se snažili udělat další krok vpřed, což nám může pomoci překonat některý z problémů, které jsme měli výslovně u MotoGP motocyklu. Mezi dalšími změnami u GP9 a jedena z nejvýznamnějších, je vylepšený systém řízení motoru s novou kombinací airboxu a mapování, což by mělo poskytnout lepší výkon v zatáčkách a celkově jízdní vlastnosti. Stejně tak bude mít vliv na výstupní výkon, který v současnosti zůstává více méně stejný, jak v minulém roce.“

„Další novinkou pro rok 2009 je příchod Nickyho (Hayden) do týmu. Od samého začátku byl velmi přizpůsobivý a on je tím jezdcem, který se perfektně hodí k našemu heslu, nikdy se nevzdávat . Myslíme si, že je ideálním týmovým kolegou pro Caseyho a jsem si jistý, že spolu dokážou vytvořit dobrého týmového ducha. Začal tím nejlepším způsobem, protože měl velmi těžký první den ve Valencii, těžší než jsme si vůbec dokázali představit, ale listopadový test dokončil se ztrátou pár setin sekundy na třetí nejrychlejší čas a to je velká satisfakce.“

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00