Claudio Domenicali představil novou GP10

Ve středu bylo italské lyžařské středisko Madonna di Campiglio svědkem oficiálního představení nového modelu závodního prototypu Ducati Desmosedici GP10 v barvách továrního týmu Marlboro Ducati.

Třetí den akce pod názvem Wrooom 2010, byla na programu prezentace nového motocyklu Ducati GP10, které se ujal sám generální ředitel Ducati Motor Claudio Domenicali. Ten dopoledne hovořil na tiskové konferenci s novináři a později už společně s Casey Stonerem a Nicky Haydenem odhalili novou Ducati Desmosedici GP10.

„Hlavní změny v konstrukci motocyklu jsou založeny na změnách v pravidlech, takže hlavní část  práce spočívala v tom, aby měl lepší výkon při použití jen šesti motorových jednotek na celou sezonu,“ uvedl Claudio Domenicali. „Toto je velmi podstatný rozdíl, protože jsme byli zvyklí použít více méně pro každý závod jeden motor, takže přechod z osmnácti motorů k šesti je celkem důležitá změna. Všechny hlavní komponenty se předělaly – písty, zvedátka, kliková hřídel, blok. Je to motor, u něhož bylo našim hlavním cílem minimální ztráta na výkonu vzhledem k vyšší životnosti.“

„Druhá významná novinka s předpisy ani tak nesouvisí, ale snažili jsme se vyrobit motocykl mnohem lépe ovladatelnější. Tam se jedná o pořadí zapalování. Máme motor, který od přechodu na kubaturu 800ccm využíval nastavení screamer. To nám umožnilo využít maximální výkon, jenž byl velmi důležitý a byl nepochybně základem výsledků, kterých jsme dosáhli v letech 2007, 2008 a 2009.“

„V určitém okamžiku jsme ale začali uvažovat o tom, zda by stálo za to vyzkoušet znovu systém, jaký jsme již použili v minulosti. U posledních litrových motorů se v roce 2005 a 2006 používal systém zapalování big-bang a to nám podstatným způsobem zlepšilo jízdní vlastnosti. Znovu jsme to vyzkoušeli, poprvé na brzdě, pak s Vittorianem Guareschim, když ještě působil v roli zkušebního jezdce a nakonec s Nicky a Caseym.“

„Myslím, že pro rok 2010 máme motocykl s lepší trakcí a z toho důvodu pro nás bude snadnější nalézt to správné nastavení. Další část práce patřila podvozku. Ve snaze o jednoduchost jsme přepracovali celou zadní část motocyklu. Tento motocykl má zadní konstrukci, která nese samotného jezdce a nazýváme ji sedadlovým rámem a také nese rám zadní kyvné vidlice.“

„Tato část byla přepracovaná tak, aby měla šest upevňovacích bodů na místo původních čtyř, což způsobilo, že je nyní motocykl tužší a garantuje tak lepší jízdní vlastnosti a stabilitu. Ve srovnání s motocyklem, který jsme představili loni je tento také jiný po vizuální stránce, protože má jinou aerodynamiku, ale to jsme už měli možnost vidět v Estorilu,“ uvedl závěrem Claudio Domenicali.

Fotografie z prezentace Ducati GP10 si můžete prohlédnout ZDE.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00