Corrado Cecchinelli ve funkci technického ředitele

Bývalý ředitel Ducati bude po svém jmenování dohlížet na všechny technické aspekty týkající se motocyklového mistrovství světa a zároveň tvořit důležité spojení mezi Asociací výrobců MSMA, Dornou, IRTA a FIM.
Corrado Cecchinelli ve funkci technického ředitele

Corrado Cecchinelli je ředitelem pro technické záležitosti všech tří kubatur světového šampionátu od nejnižší do 125ccm, střední Moto2 až po královskou MotoGP. Ital má po letech praxe v motocyklovém sportu značné zkušenosti a ty chce ve své nové funkci plně využít.

„Od doby, kdy jsem začal pracovat se vlastně neustále pohybuji ve světě motocyklů,“ uvedl v rozhovoru pro motogp.com Corrado Cecchinelli. „Promoval jsem na turínské polytechnice jako strojní inženýr se specializací na automobilovou techniku. Dva roky jsem byl u Piaggio a pak se přidal k Ducati.“

„U Ducati jsem byl pokaždé spojen se závoděním. V letech 1997 až 2002 to bylo mistrovství superbajků, potom jsem byl v roce 2003 až 2005 technickým ředitelem MotoGP týmu a od roku 2006 až do jednatřicátého prosince roku 2010 jsem vykonával funkci zástupce generálního ředitele pro Ducati Corse.“

Ohledně své nové role v prostředí světového šampionátu Cecchinello dále uvedl: „Dorna považovala za nutné jmenovat nezávislou technickou kapacitu a měli pocit, že bych tuto roli mohl naplnit díky svým zkušenostem, ale svůj podíl tu rovněž sehrál vzájemný respekt a dlouholeté vazby.“

„Má práce u Ducati spočívala více méně ve vytváření pravidel společně s ostatními výrobci v MSMA. Myslím, že tento proces může být úspěšný, protože může být založen na síti znalostí formované různými předchozími rolemi, ale také s podporou na osobní úrovni. Strukturu Dorny jsem znal donedávna zvenčí, zevnitř znám MSMA a Mezinárodní federaci a to má bezpochyby obrovskou hodnotu, protože vše je založeno na důvěře a vzájemném respektu.“

V roce 2012 doje v mistrovství světa k radikální změně hned u dvou kubatur, protože svou éru zahájí nová Moto3 a královská kubatura pojede s prototypy, které budou pohánět motory o objemu 1000ccm. Nicméně úkolů je mnohem víc a připravit vše nezbytné bude pro Cecchinella představovat velkou výzvu.

„Konkrétně mám na starosti všechny technické aspekty týkající se MotoGP ve všech třech kubaturách. To mimo jiné zahrnuje technické předpisy a v této funkci rovněž kontakt mezi výrobci a zástupci organizací, což je MSMA. Věříme, že budeme schopni zaměřit svou pozornost také na otázky technického charakteru, jako například na věci týkající se životního prostředí nebo bezpečnosti okruhů.“

Ohledně úkolů pro rok 2011 Cecchinello závěrem dodal: „Pozornost musíme zaměřit na definování detailů pro potenciální uchazeče Moto3 a to obnáší technická pravidla. Především teď přijímáme žádosti od různých výrobců ECU, což potrvá do osmadvacátého února. Co se týče třídy MotoGP, tak tam jsou pro rok 2012 základní pravidla jasně definovaná, takže právě teď věnujeme pozornost nové kubatuře.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00