Crivillé není zastáncem velkých změn na RC212V

Álex Crivillé (4.3.1970) byl součástí světového šampionátu mistrovství světa silničních motocyklů šestnáct let. Za tu dobu získal dva tituly mistra světa, dvacet vítězství a dva tisíce dvanáct bodů.
Crivillé není zastáncem velkých změn na RC212V

Od doby, kdy v roce 1999 Crivillé vyhrál titul v pětistovkách čekalo Španělsko na další až do letošní sezony, protože to titul mistra světa pro rok 2010 získal v třídě MotoGP Jorge Lorenzo z Malorky. Španělé mají ve hře ještě jedno želízko v ohni a tím je Dani Pedrosa, jezdec tovární stáje Hondy.

A právě ohledně přípravy Hondy na novou sezonu 2011 Crivillé poznamenal, že by Japonci neměli do současné podoby RC212V příliš zasahovat, protože radikální změny nemusí zaručeně vést k úspěchu. Je jasné, že Dani Pedrosa bude usilovat o vítězství v posledním ročníku osmistovek, ale za předpokladu, že jeho motocykl bude konkurenceschopný od prvního závodu.

Crivillé vyhrál titul mistra světa v době, kdy tovární tým Repsol Hondy tvořila trojice závodníků, kde spolu se Španělem závodil Japonec Okada a Australan Doohan. Doohana pak nahradil po zranění z Jerezu až do konce sezony 1999 Sete Gibernau. V roce 2011 nasadí tovární stáj japonského výrobce rovněž trojici závodníků – Casey Stonera, Daniho Pedrosu a Andrea Doviziosa.

Pro Motorcycle News Álex Crivillé k šancím svého krajana uvedl: „Dani se může stát příštím šampionem, ale musí začít s konkurenceschopným motocyklem. Ten je v této chvíli velmi dobrý a Dani je s ním spokojen. Ale ze začátku sezony Honda nefungovala moc dobře. Nastavení tehdy bylo velmi špatné, ale nyní má Honda dobrý motocykl.“

„Pokud v příštím roce Dani zahájí sezonu s tímto motocyklem, může bojovat hned od prvního závodu,“ pokračoval Álex Crivillé a závěrem dodal: „Japonci musí pochopit, že je velmi důležité zahájit sezonu s motocyklem, který je stoprocentně připravený a už jen kvůli tomu by neměli dělat zvlášť razantní změny.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
20. října | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00