CRT – jak se novým týmům dařilo

Od letošní sezony rozšířilo startovní pole továrních motorek devět nových týmů CRT, používajících stroje se speciálně upravenými superbikovými motory.
CRT – jak se novým týmům dařilo

Po prvních čtyřech závodech se můžeme podívat, jak se komu dařilo.

 

Avintia Racing
Jezdci: Iván Silva, Yonny Hernandez
Motorka: BQR-FTR / BQR-Inmotec
První závod v Kataru zatím přinesl nejlepší společný výsledek pro tým Avintia Racing, Hernandez dojel na 14. a Silva na 16. pozici. V Jerezu testoval Silva novou část podvozku a byl schopen zajet o jedno místo lépe, zatímco Hernandez v důsledku technické závady neodstartoval. Estoril byl pro tým nejtěžší. Hernandez havaroval, zatímco Silva vůbec nestartoval v důsledku zranění z nehody při kvalifikaci. V Le Mans došlo k mírnému obratu. Hernandez skončil 15. a Silva 18. poté, co znovu nasedl na motorku po pádu v mokrých podmínkách.

Came Ioda Racing
Jezdec: Danilo Petrucci
Motorka: Ioda
Danilo Petrucci nedostal v prvním závodě možnost se předvést, když musel brzy odstoupit ze závodu s poruchou na elektronice. V Jerezu se ukázal v dobrém světle, když skončil jako druhý nejlepší s CRT strojem, při náročných podmínkách 13. V Estorilu Ital podal solidní výkon, když dovezl svůj motocykl na 15. místě. V Le Mans to dlouho vypadalo na nejlepší výsledek. Po většinu závodu jezdil 11. a byl nejlepší v kategorii CRT, ale dvě kola před cílem ho postihl pád.

NGM Mobile Forward Racing
Jezdec: Colin Edwards
Motorka: Suter-BMW
Colin Edwards se do prvního závodu kvalifikoval jako nejlepší CRT, což v závodě potvrdil a v cíl byl klasifikován na 12. místě. To nejhorší ho mělo teprve potkat. V Jerezu ještě dokončil závod na 16. místě. V následující GP ho postihla v kvalifikaci kolize. Randy de Puniet upadl a klouzající motorkou po mokrém asfaltu sestřelila nic netušícího Colina Edwardse. Následně bylo zjištěno, že má zlomenou levou klíční kost. V Le Mans nahradil Colina Chris Vermeulen. Chris po dvou letech opět jel závod v MotoGP a skončil na 17. poté, co musel do boxů v půlce závodu, kvůli problémům s přilbou.

Paul Bird Motorsport
Jezdec: James Ellison
Motorka: ART
Ellison zahájil sezónu s 18. místem v Kataru. Týmu se nepodařilo na to v Jerezu navázat. Ellison musel odstoupit s mechanickou poruchu dvě kola před koncem. V Estorilu to nebylo lepší a technické problémy ho opět vyřadili. Brit však zabojoval výbornou jízdou na mokrém okruhu v Le Mans. Závod dokončil na 11. místě jako nejlepší CRT a jeho tým sbíral první body v této sezoně.

Power Elektronics Aspar Team
Jezdci: Aleix Espargaró, Randy de Puniet
Motorka: ART
Power Elektronics Aspar Team zaznamenal nejlepší týmový CRT výsledek v prvním závodě v Losail. De Puniet a Espargaró skončili 12. a respektive 14. V Jerezu měl tým oba jezdce na špičce CRT, ale nakonec De Puniet odstoupil pro mechanickou závadu dvě kola před cílem. Espargáro dojel na 12. místě. V Estorilu opět jako CRT tým dominovali. Espargaró zopakoval 12. místo a hned za ním dojel týmový kolega. Le Mans bylo složitější záležitostí. Francouz nejprve upadl na startu a pak ještě jednou v závodě, zatímco Espargaró zajel do garáže ve 13. kole.

San Carlo Honda Gresini
Jezdec: Michele Pirro
Motorka: FTR-Honda
Michele Pirro měl těžký start do sezóny. Zatím co musel předčasně ukončit závody jak v Kataru a Jerezu s technickými problémy, tak všichni ostatní jeho soupeři CRT už dokončili alespoň jeden závod. V Estorilu konečně dojel do cíle a bylo z toho 14. místo, které následně zopakoval i ve zrádných podmínkách v Le Mans.

Speed Master
Jezdec: Mattia Pasini
Kolo: ART
Mattia Pasini měl nejvyrovnanější začátek sezóny se 17. a 14. místem v prvních dvou závodech. V Estorilu ital upadl, když mu podklouzlo přední kolo. Na přední příčky CRT se vrátil v Le Mans, kde se konala napínavá bitva a do cíle přijel jako druhý nejlepší s CRT strojem na 12. místě.

Kvalifikace jezdců CRT 2012:
1. Aleix Espargaró - 12
2. Mattia Pasini - 6
3. Randy de Puniet - 6
4. James Ellison - 5
5. Colin Edwards - 4
6. Danilo Petrucci - 4
7. Michele Pirro - 4
8. Yonny Hernandez - 3
9. Iván Silva - 1

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00