Od letošní sezony rozšířilo startovní pole továrních motorek devět nových týmů CRT, používajících stroje se speciálně upravenými superbikovými motory.
Po prvních čtyřech závodech se můžeme podívat, jak se komu dařilo.
Avintia Racing
Jezdci: Iván Silva, Yonny Hernandez
Motorka: BQR-FTR / BQR-Inmotec
První závod v Kataru zatím přinesl nejlepší společný výsledek pro tým Avintia Racing, Hernandez dojel na 14. a Silva na 16. pozici. V Jerezu testoval Silva novou část podvozku a byl schopen zajet o jedno místo lépe, zatímco Hernandez v důsledku technické závady neodstartoval. Estoril byl pro tým nejtěžší. Hernandez havaroval, zatímco Silva vůbec nestartoval v důsledku zranění z nehody při kvalifikaci. V Le Mans došlo k mírnému obratu. Hernandez skončil 15. a Silva 18. poté, co znovu nasedl na motorku po pádu v mokrých podmínkách.
Came Ioda Racing
Jezdec: Danilo Petrucci
Motorka: Ioda
Danilo Petrucci nedostal v prvním závodě možnost se předvést, když musel brzy odstoupit ze závodu s poruchou na elektronice. V Jerezu se ukázal v dobrém světle, když skončil jako druhý nejlepší s CRT strojem, při náročných podmínkách 13. V Estorilu Ital podal solidní výkon, když dovezl svůj motocykl na 15. místě. V Le Mans to dlouho vypadalo na nejlepší výsledek. Po většinu závodu jezdil 11. a byl nejlepší v kategorii CRT, ale dvě kola před cílem ho postihl pád.
NGM Mobile Forward Racing
Jezdec: Colin Edwards
Motorka: Suter-BMW
Colin Edwards se do prvního závodu kvalifikoval jako nejlepší CRT, což v závodě potvrdil a v cíl byl klasifikován na 12. místě. To nejhorší ho mělo teprve potkat. V Jerezu ještě dokončil závod na 16. místě. V následující GP ho postihla v kvalifikaci kolize. Randy de Puniet upadl a klouzající motorkou po mokrém asfaltu sestřelila nic netušícího Colina Edwardse. Následně bylo zjištěno, že má zlomenou levou klíční kost. V Le Mans nahradil Colina Chris Vermeulen. Chris po dvou letech opět jel závod v MotoGP a skončil na 17. poté, co musel do boxů v půlce závodu, kvůli problémům s přilbou.
Paul Bird Motorsport
Jezdec: James Ellison
Motorka: ART
Ellison zahájil sezónu s 18. místem v Kataru. Týmu se nepodařilo na to v Jerezu navázat. Ellison musel odstoupit s mechanickou poruchu dvě kola před koncem. V Estorilu to nebylo lepší a technické problémy ho opět vyřadili. Brit však zabojoval výbornou jízdou na mokrém okruhu v Le Mans. Závod dokončil na 11. místě jako nejlepší CRT a jeho tým sbíral první body v této sezoně.
Power Elektronics Aspar Team
Jezdci: Aleix Espargaró, Randy de Puniet
Motorka: ART
Power Elektronics Aspar Team zaznamenal nejlepší týmový CRT výsledek v prvním závodě v Losail. De Puniet a Espargaró skončili 12. a respektive 14. V Jerezu měl tým oba jezdce na špičce CRT, ale nakonec De Puniet odstoupil pro mechanickou závadu dvě kola před cílem. Espargáro dojel na 12. místě. V Estorilu opět jako CRT tým dominovali. Espargaró zopakoval 12. místo a hned za ním dojel týmový kolega. Le Mans bylo složitější záležitostí. Francouz nejprve upadl na startu a pak ještě jednou v závodě, zatímco Espargaró zajel do garáže ve 13. kole.
San Carlo Honda Gresini
Jezdec: Michele Pirro
Motorka: FTR-Honda
Michele Pirro měl těžký start do sezóny. Zatím co musel předčasně ukončit závody jak v Kataru a Jerezu s technickými problémy, tak všichni ostatní jeho soupeři CRT už dokončili alespoň jeden závod. V Estorilu konečně dojel do cíle a bylo z toho 14. místo, které následně zopakoval i ve zrádných podmínkách v Le Mans.
Speed Master
Jezdec: Mattia Pasini
Kolo: ART
Mattia Pasini měl nejvyrovnanější začátek sezóny se 17. a 14. místem v prvních dvou závodech. V Estorilu ital upadl, když mu podklouzlo přední kolo. Na přední příčky CRT se vrátil v Le Mans, kde se konala napínavá bitva a do cíle přijel jako druhý nejlepší s CRT strojem na 12. místě.
Kvalifikace jezdců CRT 2012:
1. Aleix Espargaró - 12
2. Mattia Pasini - 6
3. Randy de Puniet - 6
4. James Ellison - 5
5. Colin Edwards - 4
6. Danilo Petrucci - 4
7. Michele Pirro - 4
8. Yonny Hernandez - 3
9. Iván Silva - 1