CRT – jak se novým týmům dařilo

Od letošní sezony rozšířilo startovní pole továrních motorek devět nových týmů CRT, používajících stroje se speciálně upravenými superbikovými motory.
CRT – jak se novým týmům dařilo

Po prvních čtyřech závodech se můžeme podívat, jak se komu dařilo.

 

Avintia Racing
Jezdci: Iván Silva, Yonny Hernandez
Motorka: BQR-FTR / BQR-Inmotec
První závod v Kataru zatím přinesl nejlepší společný výsledek pro tým Avintia Racing, Hernandez dojel na 14. a Silva na 16. pozici. V Jerezu testoval Silva novou část podvozku a byl schopen zajet o jedno místo lépe, zatímco Hernandez v důsledku technické závady neodstartoval. Estoril byl pro tým nejtěžší. Hernandez havaroval, zatímco Silva vůbec nestartoval v důsledku zranění z nehody při kvalifikaci. V Le Mans došlo k mírnému obratu. Hernandez skončil 15. a Silva 18. poté, co znovu nasedl na motorku po pádu v mokrých podmínkách.

Came Ioda Racing
Jezdec: Danilo Petrucci
Motorka: Ioda
Danilo Petrucci nedostal v prvním závodě možnost se předvést, když musel brzy odstoupit ze závodu s poruchou na elektronice. V Jerezu se ukázal v dobrém světle, když skončil jako druhý nejlepší s CRT strojem, při náročných podmínkách 13. V Estorilu Ital podal solidní výkon, když dovezl svůj motocykl na 15. místě. V Le Mans to dlouho vypadalo na nejlepší výsledek. Po většinu závodu jezdil 11. a byl nejlepší v kategorii CRT, ale dvě kola před cílem ho postihl pád.

NGM Mobile Forward Racing
Jezdec: Colin Edwards
Motorka: Suter-BMW
Colin Edwards se do prvního závodu kvalifikoval jako nejlepší CRT, což v závodě potvrdil a v cíl byl klasifikován na 12. místě. To nejhorší ho mělo teprve potkat. V Jerezu ještě dokončil závod na 16. místě. V následující GP ho postihla v kvalifikaci kolize. Randy de Puniet upadl a klouzající motorkou po mokrém asfaltu sestřelila nic netušícího Colina Edwardse. Následně bylo zjištěno, že má zlomenou levou klíční kost. V Le Mans nahradil Colina Chris Vermeulen. Chris po dvou letech opět jel závod v MotoGP a skončil na 17. poté, co musel do boxů v půlce závodu, kvůli problémům s přilbou.

Paul Bird Motorsport
Jezdec: James Ellison
Motorka: ART
Ellison zahájil sezónu s 18. místem v Kataru. Týmu se nepodařilo na to v Jerezu navázat. Ellison musel odstoupit s mechanickou poruchu dvě kola před koncem. V Estorilu to nebylo lepší a technické problémy ho opět vyřadili. Brit však zabojoval výbornou jízdou na mokrém okruhu v Le Mans. Závod dokončil na 11. místě jako nejlepší CRT a jeho tým sbíral první body v této sezoně.

Power Elektronics Aspar Team
Jezdci: Aleix Espargaró, Randy de Puniet
Motorka: ART
Power Elektronics Aspar Team zaznamenal nejlepší týmový CRT výsledek v prvním závodě v Losail. De Puniet a Espargaró skončili 12. a respektive 14. V Jerezu měl tým oba jezdce na špičce CRT, ale nakonec De Puniet odstoupil pro mechanickou závadu dvě kola před cílem. Espargáro dojel na 12. místě. V Estorilu opět jako CRT tým dominovali. Espargaró zopakoval 12. místo a hned za ním dojel týmový kolega. Le Mans bylo složitější záležitostí. Francouz nejprve upadl na startu a pak ještě jednou v závodě, zatímco Espargaró zajel do garáže ve 13. kole.

San Carlo Honda Gresini
Jezdec: Michele Pirro
Motorka: FTR-Honda
Michele Pirro měl těžký start do sezóny. Zatím co musel předčasně ukončit závody jak v Kataru a Jerezu s technickými problémy, tak všichni ostatní jeho soupeři CRT už dokončili alespoň jeden závod. V Estorilu konečně dojel do cíle a bylo z toho 14. místo, které následně zopakoval i ve zrádných podmínkách v Le Mans.

Speed Master
Jezdec: Mattia Pasini
Kolo: ART
Mattia Pasini měl nejvyrovnanější začátek sezóny se 17. a 14. místem v prvních dvou závodech. V Estorilu ital upadl, když mu podklouzlo přední kolo. Na přední příčky CRT se vrátil v Le Mans, kde se konala napínavá bitva a do cíle přijel jako druhý nejlepší s CRT strojem na 12. místě.

Kvalifikace jezdců CRT 2012:
1. Aleix Espargaró - 12
2. Mattia Pasini - 6
3. Randy de Puniet - 6
4. James Ellison - 5
5. Colin Edwards - 4
6. Danilo Petrucci - 4
7. Michele Pirro - 4
8. Yonny Hernandez - 3
9. Iván Silva - 1

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00