Další mistrovské body pro Karla Haniku

Gran Premi Monster Energy de Catalunya v Montmeló na předměstí Barcelony byla sedmým závodem letošní sezóny Grand Prix a náš Karel Hanika ji opouští se ziskem dalších 2 mistrovských bodů
Další mistrovské body pro Karla Haniku

Karel byl po velkém boji početné skupiny jezdců na tomto hodně náročném okruhu odmávnut cílovým šachovnicovým praporkem na 14. místě.

Tréninky – na pro něho neznámém okruhu – začal Hanika opatrně, ovšem postupně se časově i dle dosažených umístění neustále zlepšoval: FP1-1.53.789 (P22), FP2-1.53.313 (P19), FP3-1.51.706 (P11), i když kvalifikace mu nevyšla úplně dle jeho představ QP-1.51.812 (P15).

„Jsem šťastný. Nebylo to špatné, ale myslím, že jsem mohl ještě lépe zajet kvalifikaci. V sobotu ráno jsme měli dobrý volný trénink a dosáhl jsem stejný čas jako v kvalifikaci. V té jsem se dlouho pohyboval na pozici, která by pro mě znamenala druhou řadu startovního roštu, ale nakonec moje pneumatiky bohužel odešly a naopak někteří jezdci využili jízdy v háku a dostali se přede mě. Patnácté místo není špatné, a můžu zajet dobrý závod. Rozdíly jsou poměrně malé a my bychom mohli vidět podobný závod jako v Mugellu, protože tam je také velmi dlouhá rovinka. Myslím, že můžeme bojovat o dobrý výsledek.“, zhodnotil sobotní kvalifikaci a tréninky brněnský jezdec Karel Hanika.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V závodě samotném došlo po 27 vítězství v řadě pro rakouskou továrnu KTM k přerušení této neuvěřitelné série a způsobem start-cíl ho vyhrál domácí jezdec Alex Marquez s továrním motocyklem Honda. Toho na stupních vítězů doplnili hodně překvapivě letošní Rookie Enea Bastianini s KTM a nejzkušenější jezdec této kubatury Efren Vazquez, rovněž na Hondě. Nevděčné čtvrté místo v cíli bral Hanikův týmový kolega Jack Miller, který zajel fantastické poslední kolo a z P8 se nakonec prodral na P4. Jelikož ale Romano Fenati skončil až za Millerem, tak australský jezdec zvýšil svůj náskok na čele šampionátu o další 2 body. Naopak smůlu měl další Karlův týmový kolega Niklas Ajo, když už to vypadalo na historické první pódiové umístění pro motocykl Husqvarna, tak mladý Fin se po vlastní chybě a vyjetí z tratě v úplném závěru závodu musel spokojit v cíli s P8.

Karel Hanika jezdil celý závod ve velké skupině, která nakonec bojovala v cíli o 9. místo. V ní byl kromě Káji i druhý český jezdec Jakub Kornfeil a také zkušený matador této kubatury Alexis Masbou či velmi rychlý Miguel Oliveira. Jezdci v této skupině si mezi sebou neustále měnili své pozice, a do souboje o vedení v ní byl častokrát zapojen i Karel Hanika, který rozhodně nejezdil pasivně na jejím konci, ba naopak, o čemž nejlépe svědčí průjezdy v tabulce Lap Chart. Nakonec byl Hanika v cíli odmávnut jako 14., o pouhých 0,360 sec. před svým krajanem Jakubem Kornfeilem.

GP v Assenu

Dalším závodem je nizozemská Grand Prix na kultovním okruhu v Assenu, která se jede tradičně pro tento závod DutchTT už v sobotu, tedy 28. června, což znamená, že se volné tréninky a kvalifikace konají už ve čtvrtek 26., resp. v pátek 27. června.

„Nebyl to špatný závod, a já jsem měl velmi dobrý start, ovšem hned v prvním kole do mě narazil jiný jezdec [Antonelli – pozn. red.]a já tak ztratil kontakt s první skupinou. Musel jsem proto bojovat ve druhé skupině, kde bylo hodně předjíždění, a já jsem se opravdu hodně naučil. Musel jsem tvrdě pracovat. Myslím, že jsem mohl souboj v této skupině vyhrát, ale v posledním kole byla pneumatika už úplně opotřebovaná. Čtrnáctý v cíli sice není výsledkem, v který jsem doufal, ale hodně jsem se v tomto závodě naučil.“, zhodnotil druhý letošní španělský závod tovární jezdec KTM Karel Hanika.

Je vždy radost vidět, že Karel [Hanika] bojuje ve skupině, protože on potřebuje získávat zkušenosti. On jezdil opět na motocyklu velmi dobře, a i když on sám není šťastný, tak to je normální. Líbí se mi, že vždycky chce víc. Krok, který potřebuje, aby jezdil ve vedoucí skupině, je velmi malý a ten okamžik určitě přijde a on se tam dostane ještě v průběhu sezóny. Jak vždycky říkám, prostě potřebuje čas a ono to přijde.“, byl spokojený Hanikův týmový šéf Aki Ajo.

Dalším závodem je nizozemská Grand Prix na kultovním okruhu v Assenu, která se jede tradičně pro tento závod DutchTT už v sobotu, tedy 28. června, což znamená, že se volné tréninky a kvalifikace konají už ve čtvrtek 26., resp. v pátek 27. června.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00